Habitatge i Transició Ecològica

Microxarxa Consum Conscient - Residu Zero

CONSUM CONSCIENT RESIDU ZERO horitzontal

Els alumnes en són els protagonistes.

Impulsem una metodologia participativa perquè l’alumnat de secundària prengui decisions sobre un repte ecosocial local identificat, estudiar-lo i plantejar mecanismes d'acció per fer-ne front!

Consulta AQUÍ (pàgina 4) les claus de la microxarxa.

Aquest projecte s'emmarca en el projecte Tinguem Cura del Planeta (CONFINT).

Vols participar-hi?

 Podeu fer la vostra inscripció a través del formulari d'Escoles Sostenibles, AQUÍ.

 

Objectius

    • Motivar i implicar a l'alumnat per fer front a la crisi ecosocial.
    • Desenvolupar un projecte competencial.
    • Facilitar un espai d'intercanvi entre l'alumnat de diferents centres. 

 

Metodologia

És un projecte en el qual els jovens han de descobrir un repte ecosocial local i cercar mecanismes per fer-ne front.

  • Fase 1:  Les problemàtiques ambientals globals i locals del nostre consum i com es traslladen a l'entorn escolar.
  • Fase 2: L'alumnat dissenya la diagnosi, accions d'Educomunicació i el pla d'acció!
  • Fase 3: Jove selecciona a jove. Proposta seleccionada per ser executada i presentada a la CONFINT Catalana i la cloenda d'Escoles Sostenibles.
  • Fase 4: Avaluació i passem el relleu

Oferta formativa relacionada a partir de setembre 2025.

Guia metodològica Tinguem Cura del Planeta (CONFINT)

 Experiència educatives a Lleida:

- Institut Guindàvols, curs 2025/2026: Projecte "Contaminació atmosfèrica a Lleida". Consulta AQUÍ el pòster del projecte,

 

Més informació 

 XI CONFINT Catalana, curs 2024/2025. Pràt de Llobregat l 16 d'abril del 2024, AQUÍ.

Tinguem Cura del Planeta (CONFINT) - Xarxa d'Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC), AQUÍ

 

    DIFUSIÓ

    Recordeu que ens podeu seguir a les xarxes amb l'etiqueta #EscolesSosteniblesLleida i a @Lleidaenverd.

    Si voleu incloure el logo de la microxarxa per a les vostres comunicacions a la vostra comunitat educativa:

     

    Et destaquem...