Habitatge i Transició Ecològica

Microxarxa - STOP Emergència Climàtica

MX_STOP EC

Impulsem l’estalvi real de consums d’aigua, electricitat, gas i/o gasoil dels centres a través de la implementació de bones pràctiques en què els alumnes en són els principals protagonistes (metodologia Marató RE-M).

També facilitem activitats de formació prèvia i sensibilització, i vinculem aquesta acció per prevenir els impactes socials del canvi climàtic.

Aquesta és una proposta per sensibilitzar al conjunt de la vostra comunitat educativa sobre la importància de l'Emergència Climàtica i passar a l'acció!

Consulta AQUÍ (pàgina 4) les claus de la microxarxa.

 

Exclusiva per a escoles públiques d'educaió infantil i primària, amb invitació prèvia d’Escoles Sostenibles de Lleida

Els centres participants seran convidats directament per Escoles Sostenibles de Lleida. 

Formació

Formació Energia i Consum Conscient es centrarà a facilitar l'accés a les dades energètiques i una bona interpretació d’aquestes, clau per poder prendre les decisions més encertades que ens ajudin a assolir objectius d'estudi i estalvi energètic. Reflexió sobre el consum que tenim com a societat.  PROGRAMA - Inscripció oberta 

  • 1a sessió: Dimecres 29 D'OCTUBRE: Les dades energètiques del nostre centre educatiu.
  • 2a sessió: Dimecres 26 d’NOVEMBRE. Consum conscient, gestionem la nostra energia.
  • 3a sessió: Dimecres 28 de GENER. 10 torns pel col·lapse: El nostre model de consum a debat.

 

Calendari

OCTUBRE a GENER: 

  • Formació Energia i Consum Conscient  PROGRAMA - Inscripció oberta 
  • Visita al centre amb la Marató RE-M per presentar a l'alumnat que lidera el projecte al centre (preferiblement amb els ECOdelegats/es)

GENER:

  • Entrenaments de les lectures dels comptadors per resoldre qualsevol dubte.
  • Finalitzat pla d'estalvi al centre: actuacions a dur a terme intensivament el mes de febrer. 
  • Prepara un espai de sensibilització i de difusió de resultats per moure les consciències d'alumnes, docents i famílies.

FEBRER:

  • Posar en pràctica totes les accions del pla d'estalvi: accions per estalviar aigua, electricitat i gas i així reduir les emissions de diòxid de carboni!
  • Cada divendres es comparteixen les dades dels comptadors i s'indiquen els consums als cartells dels indicadors del centre.

MARÇ:

  • Retorn dels resultats: estalvi dels consums d'aigua, gas i electricitat i reducció d'emissions de diòxid de carboni.

MAIG:

  • Donació a una entitat per desenvolupar una acció concreta per a l'adaptació al canvi climàtic de col·lectius vulnerables de la ciutat, en el marc de l'Acte de cloenda de Primària (21/05/2026). Us hi esperem a tots els centres implicats amb el vostre material a la Fira de projectes ambientals!

 

MARATÓ CLIMÀTICA: estalviar per ajudar, curs 2024/2025

Centres participants: Ecola Frederic Godàs, Escola Magí Morera i Galícia, Escola Príncep de Viana, Escola Riu Segre i Institut Escola Magraners.

Estalvis aconseguits:

  • 4.995 kWh d'electricitat (un 14.38% d'estalvi respecte al consum total previst)
  • 29m3 d'aigua (un 3.90% d'estalvi respecte al consum total previst)
  • 5.897 m3 de gas (un 26.14% d'estalvi respecte al consum total previst)
  • amb la qual cosa s'ha evitat l'emissió de 13.216 Kg d'emissions de CO2 a l'atmosfera. Enhorabona!! 

MITIGACIÓ CANVI CLIMÀTIC: la reducció d'aquests 13.216 Kg de CO2 emet a l'atmosfera és un punt clau en les estratègies per minimitzar els efectes del canvi climàtic i aconseguir l'objectiu d'un 40% les d'emissions de CO2 el 2025, respecte al 2005. Podeu consultar aquest document per a més informació: Resum divulgatiu Pla Canvi Climàtic a Lleida 2023.

Notícia Paeria - Entitat befeniciaria de la donació: El Palet - Banc dels Aliments.

Visualitza el vídeo sobre el projecte dut a terme aquest curs, AQUÍ

 

LA MARATÓ CLIMÀTICA: estalviar per ajudar, curs 2023/2024

Centres participants: Escola Joan XXIII, Escola Joc de la Bola, Escola Magí Morera i Galícia, Escola Països Catalans, Escola Pràctiques II, Escola Riu Segre i Institut Escola Magraners.
Estalvis aconseguits:
  • 9.187 kWh d'electricitat (un 14.16% d'estalvi respecte al consum total previst)
  • 283 m3 d'aigua (un 19.93% d'estalvi respecte al consum total previst)
  • 12.973 m3 de gas (un 36.12% d'estalvi respecte al consum total previst)
  • amb la qual cosa s'ha evitat l'emissió de 29.792 Kg d'emissions de CO2 a l'atmosfera. Enhorabona!!

Notícies Paeria - Entitat befeniciaria de la donació: Arrels, Centre Obert.

Visualitza el vídeo sobre el projecte dut a terme aquest curs, AQUÍ.

  

Et destaquem...