MOBILITAT, SERVEIS URBANS I HORTA

Et trobes a:Inici/MOBILITAT, SERVEIS URBANS I HORTA/La Paeria instal·la a Prat de la Riba 36 fanals amb l’escut de la ciutat, lluminàries LED i sensors intel·ligents

La Paeria instal·la a Prat de la Riba 36 fanals amb l’escut de la ciutat, lluminàries LED i sensors intel·ligents

El paer en cap, Fèlix Larrosa, ha assegurat que és un pas més endavant cap a una ciutat més eficient i sostenible, “per millorar la qualitat de vida de la ciutadania i avançar en termes d’il·luminació i seguretat” L’actuació s’emmarca en el nou contracte d’enllumenat públic, que contempla renovar 15.000 punts de llum a la ciutat reduir el consum energètic, amb una inversió de 32 milions d’euros. Els nous fanals, d’on ja penjarà la decoració de Nadal, s’instal·laran durant una setmana, fet que comporta afectacions al trànsit.

Data publicació: Dijous 20, de novembre del 2025


Imatge de la notícia La Paeria instal·la a Prat de la Riba 36 fanals amb l’escut de la ciutat, lluminàries LED i sensors intel·ligents

La Paeria està col·locant 36 noves fanals a la mitgera de l’avinguda Prat de la Riba. Els treballs, que es van iniciar aquest estiu en el marc de la reforma d’aquesta via, comporten la substitució de les 36 columnes i la instal·lació de 69 lluminàries LED, així com la renovació completa del cablejat elèctric i les canalitzacions soterrades. Els antics fanals, amb més de seixanta anys d’història, eren de les més velles de la ciutat i requerien una intervenció per millorar la seguretat i l’eficiència energètica.

El paer en cap, Fèlix Larrosa, ha explicat que són un nou model amb un disseny més modern que té la particularitat que inclou l’escut de Lleida. A més, l’enllumenat de Nadal ja es penjarà als nous fanals. Larrosa ha assenyalat que la renovació integral de l’enllumenat públic d’aquest tram és una actuació que forma part del nou contracte de gestió de l’enllumenat de la ciutat. L’actuació afecta un tram de 820 metres, entre la plaça Ricard Viñes i el carrer Príncep de Viana.

Aquest projecte és una de les primeres actuacions visibles del nou contracte d’enllumenat públic, que suposarà una inversió de prop de 32 milions d’euros en 12 anys i inclou la renovació de gairebé 15.000 punts de llum a tota la ciutat amb tecnologia LED, sistemes de telegestió i sensors intel·ligents. L’alcalde ha assegurat que és un pas més cap a la transformació de l’espai pública i cap a una ciutat més eficient i sostenible. Ha afegit que “aquest govern municipal va aprovar un pla important per a la millora de l’enllumenat a la ciutat”. Entre d’altres, suposarà posar més llum, amb il·luminació més càlida i eliminant punts foscos. Tot això, ha dit, “per millora la qualitat de vida dels lleidatans i les lleidatanes i per avançar en temes d’il·luminació i de seguretat”. Tall de veu F.Larrosa

L’objectiu és fer de Lleida una ciutat més moderna, segura i sostenible, amb un estalvi energètic estimat del 64%. A més, el contracte contempla reforçar la il·luminació en monuments, instal·lacions esportives i punts foscos detectats als barris, entre d’altres.

La tinenta d’alcalde i regidora d’Agenda Urbana i Espai Agrari, Begoña Iglesias, ha comentat que un cop realitzada l’obra civil, per fer noves conduccions soterrades i nous fonaments per als fanals, s’estan col·locant els nous fanals. L’actuació durarà una setmana, fins al dimecres 26, i comporta restriccions al trànsit. Es tallarà parcialment un carril de circulació des de Ricard Viñes i en direcció a Príncep de Viana. El tall es fa per fases per minimitzar les molèsties.

La tinenta d’alcalde ha comentat que amb aquest tipus d’accions es combina tecnologia, sostenibilitat i confort urbà, per millorar el benestar de la ciutadania.

Imatges relacionades

Fitxers relacionats

Et destaquem...