MOBILITAT, SERVEIS URBANS I HORTA

Et trobes a:Inici/MOBILITAT, SERVEIS URBANS I HORTA/La Marca Horta de Lleida promou la formació per donar valor afegit als productes agraris

La Marca Horta de Lleida promou la formació per donar valor afegit als productes agraris

Una quinzena de productors inicien avui un curs per impulsar la transformació dels seus productes, per arribar a nous canals comercials i incrementar la seva rendibilitat.

Data publicació: Dilluns 10, de novembre del 2025


Imatge de la notícia La Marca Horta de Lleida promou la formació per donar valor afegit als productes agraris

Una quinzena de productors inicien avui el curs de formació “Sortides comercials i valor afegit als teus productes agroalimentaris, impulsat per l’Ajuntament de Lleida, a través de la Fundació per la Sostenibilitat Lleida 21 i l’àrea de l’Horta, dins de les accions de promoció de la marca Horta de Lleida, i conjuntament amb l‘Escola de Capacitació Agrària d’Alfarràs.

El curs, de vint hores, té l’objectiu de facilitar als agricultors les principals estratègies per a oferir productes agraris amb valor afegit, que suposin la millora de la qualitat, la seva diferenciació al mercat i un increment de la seva rendibilitat. Així, s’ofereix una formació teòrica i pràctica per transformar les fruites i hortalisses (amb conserves, sucs i la millora del packaging, entre d’altres) i per trobar nous canals comercials, com la venda directa o l’especialització en el mercat gourmet.

Es pretén formar els professionals en les tendències de mercat, les normatives necessàries que cal complir i les instal·lacions requerides per a cada procés, mitjançant una visió molt pràctica i aplicada. També es facilitaran els recursos necessaris perquè els agricultors puguin endegar les noves línies de producció a Lleida, com materials, eines o obradors col·lectius. També s’inclou una part de planificació econòmica i gestió en la creació de nous productes, així com en l’organització de projectes col·lectius.

El professorat del curs està format per persones amb experiència en el sector i inclou casos pràctics d’exemples de diversificació agrària a través de productes amb valor afegit. Els ponents són: Esther Girabet de l'obrador Avantva Coop;  Miquel Aige de l’empresa KM0; Ingrid Aguiló i Jordi Ortiz del grup Fruites i Hortalisses Processades de l’IRTA-Lleida; Ana Maria Doladé (experta en màrqueting); Laura Matias-Guiu (dietista-nutricionista) de Recoop; Anabel Camara màster en Gestió e Innovació en la Indústria Alimentària; Xavier Cambrodi de l’empresa Agro Codi0 i Jordina Rives de Ponent Coopera.  

El curs es durà a terme a Lleida a les instal·lacions del Parc Agrobiotech i a l’ECA d’Alfarràs durant els dies 7,10 ,18, 21 i 28 de novembre de 2025. Està destinat a agricultors professionals i a totes aquelles persones interessades en emprendre un negoci alimentari.

Comissió de l’Horta

Avui s’ha informat a la comissió de l’Horta de l’inici d’aquesta acció de formació, així com de la concessió a la Fundació Lleida 21 d’una subvenció del departament d’Agricultura de la Generalitat per a dur a terme una campanya de comunicació i promoció de la Marca Horta de Lleida. El pressupost del projecte és d’uns 30.000 euros i comptarà amb aquest ajut, que és d’uns 16.000 euros.

D’altra banda, durant la comissió també s’ha informat que pròximament s’obrirà el període de candidatures pels premis Horta 2026.

Saber-ne més >>

Imatges relacionades

Fitxers relacionats

Et destaquem...