Habitatge i Transició Ecològica

La Roba a examen!

  • CONSUMIR MENYS (sempre que sigui possible
  • CONSUMIR SENSE COMPARAR
  • CONSUMIR AMB CRITERI

 

Plantegeu la vostra situació d’aprenentatge per abordar aquestes qüestions dins de l'esquema del projecte ambiental:

 

 

Us facilitem exemples d'actuacions per cada una de les fases (els continguts teòrics i detalls de les accions es proporcionarà a la Formació Consum Conscient - Residu Zero):

 

MOTIVA:
  • Visualitza alguns dels vídeos o documental que puguin començar a generar una curiositat o inquietud relacionada amb la producció o consum de la roba.
  • Crea un espai de difusió i sensibilització al centre per donar a conèixer els que aneu esbrinant sobre la proposta Roba a examen! i que vulgueu compartir amb tot el centre.

INVESTIGA:

  • Saps com, on i amb què s'ha fet la roba que portes?
  • Quantifica el quilometratge de la teva samarreta? Quina petjada ecològica porto a sobre?
  • Quines alternatives hi ha per consumir conscientment roba a Lleida?

IMAGINA EL CANVI:

  • Us recomanem dedicar el temps que considereu necessari per facilitar la reflexió i el debat sobre el que els alumnes han vist fins ara i com voldríem que fos la roba que porten diàriament i què implicaria això.
  • Si convé, per generar un debat més profund es pot plantejar la possibilitat de fer diferents dinàmiques: mapes mentals col·laboratius, jocs de rol amb la representació dels diferents interessos, debat amb dues visions oposades, escenaris de futur segons idees proposades, etc.

1,2, 3...ACCIÓ!

  • D'acord amb els principals temes observats es poden suggerir diferents accions com: taller de costura creativa o reparació amb roba, informar a les famílies sobre què són els el Consum Conscient de Roba i alternatives locals, difondre al claustre la problemàtica i proposar actuacions concretes com generar un mercat de 2a mà o espai d'intercanvi de roba, etc., generar accions de comunicació per difondre els coneixements, dades de la petjada ecològica de la roba o altres activitats.

AVALUA

  • Revisa què ha anat bé i què no. Què voldreu mantenir pel pròxim curs i què creieu que s'ha de millorar o reformular.
  • Reviseu si els objectius marcats s'han assolit.

 

La Setmana Europea de la Prevenció de Residus (EWWR) 2022 va fer èmfasi en la importància visibilitzar el tèxtil i la roba com una de les indústries més contaminants a escala global.

Consulta la web AQUÍ (versió anglesa).

 

Et destaquem...