Habitatge i Transició Ecològica

Els rastres a l'escola: observació i sorpresa

Notícia de l'EBM Centre Històric

Data publicació: Dilluns 02, desembre del 2019


Imatge de la notícia Els rastres a l'escola: observació i sorpresa

EBM Centre Històric

Aquest any, el nostre projecte de l'Agenda 21 Escolar a l'Escola bressol de Centre Històric consisteix, en trobar animals o els rastres d'aquests al pati. Treballar l'observació del que ens envolta, parlar d'experiències úniques i efímeres, per exemple, el vol d'una papallona, trobar un cuc, una ploma o una fulla arossegada. Captar aquella imatge i immortalitzar el moment de sorpresa, d'il·lusió per continuar parlant més tard al mateix pati o dins l'aula i poder estirar d'un fil fent-nos preguntes, relacionant, investigant a partir d'aquesta experiència, amb imatges d'altres llibres, contes o altres experiències similars o petits detalls que anirem investigant entremig de flors i plantes o la terra del nostre pati....

No hem de confondre aquests moments de sorpresa, en completa improvisació, donat que per part de les educadores hi ha una actitud d'escolta davant els descobriments dels infants, de mirada atenta, de gaudir conjuntament i d'acompanyar, per poder aprendre conjuntament d'aquests descobriments fortuïts, reprenent el fil amb posterioritat per tal d'enriquir el nostre coneixement de l'entorn i de la realitat, a partir d'estar atents als interessos dels infants, donant eines, instruments per continuar investigant, aprenent i connectant coneixements.

Et destaquem...