Habitatge i Transició Ecològica

Projectes sostenibles Lestonnac a primària

Notícia del Col·legi Lestonnac L'Ensenyança

Data publicació: Dimecres 05, de març del 2025


Imatge de la notícia Projectes sostenibles Lestonnac a primària

Fotografia Col·legi Lestonnac

Aquest curs, a Primària, vàrem iniciar diferents projectes sostenibles amb un objectiu clar: cuidar el nostre entorn i aprendre a ser més responsables amb el planeta.
 
Els nens i nenes de 1r de primària han realitzat el projecte "elaborem un hort ecològic", una iniciativa que neix amb l'objectiu d'ajudar un nen de l'Índia que ens demanava ajuda, així va sorgir la idea de crear el nostre propi hort. Vam anar al mercat a comprar el planter i ens vam posar mans a l'obra. Vam cuidar l'hort i vam anar observar el seu creixement. Com a resultat final vam elaborar un vídeo on vam recollir tot el procés.
 

Els i les alumnes de 2n de primària van realitzar un projecte que es titulava “ El millor residu és el que no existeix”, on vam treballar el mal ús que fem del plàstic i el dany que li pot generar al mar. Dins d’aquest projecte van venir a fer diferents activitats com per exemple un conte sobre la producció del teixit i el seu reciclatge des d'Escoles Sostenibles emmarcat dins del Pla de Prevenció de Residus de l'Ajuntament de Lleida i una xerrada de Green Peace, on vam parlar del mal ús del plàstic. Finalment, com a resultat final, vàrem decorar el nostre passadís amb animals marins i plàstic perquè poguessin observar el mal que pot fer el mal ús d’aquest.

Els nens i nenes de 3r han realitzat un projecte sobre el “Viatge d’un plàstic” amb l’objectiu d’ entendre el cicle de vida dels plàstics, com reduir la contaminació plàstica a través d’accions quotidianes (reciclatge, reutilització i reducció).

Els i les alumnes de 4t EP, vam treballar el Overshoot Day (Dia de l'Excedent Ecològic). El projecte tenia com a objectiu augmentar la consciència sobre l'ús dels recursos naturals i promoure canvis en les conductes individuals. Les accions que es van duu a terme van ser:

  1. comprendre el concepte.(investigació)
  2. realitzar un petit anàlisi sobre el consum a la nostra escola a nivell alimentació, habitatge i mobilitat. (enquesta)
  3. elaborar un seguir de consells i orientacions per millorar els resultats obtinguts a l'enquesta. (video)

A cinquè de primària vam desenvolupar el projecte sobre la gestió dels residus i el seu etiquetatge. D'aquesta manera, en primer lloc, vam aprendre la traçabilitat dels cinc tipus de residus i, en segon lloc, la lectura i comprensió dels diferents tipus d'etiquetatges en diferents tipus d'envasos. Tot plegat, ens va ajudar a entendre millor i conscienciar-nos de la importància de la bona gestió dels residus.

Els nens i nenes de sisè de primària vam desenvolupar un projecte sobre la petjada hídrica, és a dir, la quantitat d’aigua que consumim diàriament de manera directa i indirecta a les nostres llars. En el nostre projecte, vam investigar la petjada hídrica de cada alumne, ens vam dividir en grups i vam agafar un exemple de producte que consumim en el nostre dia a dia per explicar la quantitat d’aigua que es necessita en el procés de creació, fabricació, transport i ús del producte.

Junts fem escola, junts cuidem el planeta!

Et destaquem...