Sostenibilitat

Et trobes a:Inici/Sostenibilitat/Escoles Sostenibles/Butlletins informatius/III Butlletí Escoles Sostenibles - curs 2025/2026/A l'Escola Creu de Batlle investigem l’hort escolar per fer-lo créixer millor

A l'Escola Creu de Batlle investigem l’hort escolar per fer-lo créixer millor

Notícia de l'Escola Creu de Batlle

Data publicació: Dijous 04, de juny del 2026


Imatge de la notícia A l'Escola Creu de Batlle investigem l’hort escolar per fer-lo créixer millor

Alumnat de Cicle Mitjà i Superior de l'Escola Creu de Batlle

L’alumnat de cicle mitjà i superior de l’Escola Creu del Batlle, hem dut a terme un treball de recerca sobre l’hort escolar. 

El nostre objectiu ha estat esbrinar si l’hort de l’escola es troba en un espai adequat per obtenir el màxim rendiment. Per això, hem investigat quins espais exteriors del centre ofereixen les millors condicions ambientals, com la llum, la temperatura i la humitat. 

Per començar la recerca, vam visitar el nostre veí, el senyor Esteve, que es dedica a la pagesia. Ens va ensenyar el seu hort, ple de vida, i ens va explicar com treballa la terra i com planta les diferents verdures i hortalisses. 

Gràcies als seus consells, vam decidir plantar pèsols de mata baixa, ja que són ideals per aquesta època de l’any. Ens va explicar que és important tenir en compte el clima, la temperatura i evitar les gelades abans de plantar. 

També vam aprendre com preparar bé la terra, fer els forats amb la profunditat adequada i deixar espai entre les plantes perquè creixin correctament. A més, ens va recordar la importància de regar amb mesura. Ens va explicar que és important tenir en compte el clima, la temperatura i evitar les gelades abans de plantar. 

Seguint els seus consells, vam decidir plantar pèsols de mata baixa, ja que són ideals per aquesta època de l’any. Vam utilitzar planter en lloc de llavors per poder observar el creixement més ràpidament. En aquesta recerca, també hem utilitzat el dibuix científic i el microscopi per observar les arrels i diferents parts de la planta. 

Per fer la nostra investigació encara més precisa, hem utilitzat les micro:bits per registrar la temperatura dels diferents espais. A més, per assegurar que l’experiment fos just, sempre hem regat les plantes amb la mateixa quantitat d’aigua i en el mateix moment.  

Amb aquest projecte, hem après molt sobre la natura i el funcionament dels horts, i continuem observant com creixen les nostres plantes per treure conclusions i millorar el nostre hort escolar. 

Fer aquesta recerca ha estat una experiència molt enriquidora. A la vegada que hem consultat amb experts amb el tema i hem pogut conèixer la importància de respectar els ritmes de la natura.  

Et destaquem...