Curs "Potenciem la sostenibilitat al nostre centre" 1516
Curs "Potenciem la sostenibilitat al nostre centre" (curs 2015-2016)
A mesura que es vagin realitzant les sessions, es podran anar consultant tots els documents i apartats (enllaços en color taronja):
Documents de les sessions:
Sessió 1 (27-10-15): Presentació del curs
Sessió 2 (10-11-15): L'aigua
Sessió 3 (24-11-15): Reducció dels embolcalls de l'esmorzar
- Presentació sobre la proposta "Fem menys brossa a l'escola", especialment pel que fa a fer menys residus en l'esmorzar.
- Presentació sobre la proposta "Fem menys brossa a l'escola - L'esmorzar", realitzada durant el curs 2014-2015.
- Presentació sobre l'experiència de l'Escola Magraners: Fem menys brossa a l'escola
- Presentació sobre l'experiència de l'Institut Josep Lladonosa: Reduir alumini amb una intervenció escultòrica
Proposta "L'esmorzar - Fem menys brossa a l'escola", per al curs 2015-2016:
Sessió 4 (26-1-16): Energia i canvi climàtic
Presentació de l'experiència "El nostre planeta i l'efecte hivernacle", de l'Escola Camps Elisis,desenvolupada amb alumnes de cicle superior durant el curs 2014-2015 i que es va presentar en al congrés "Fem ciència a l'escola - Congrés Anna Gené", a Lleida, amb Aurèlia Mor, mestra de l'escola, i Maica Peguera i Marta Villanueva, alumnes de 4rt del Grau d'Educació Primària (UdL), que van realitzar el projecte. Aquest projecte contempla vàries experiències i la construcció de petits hivernacles per poder treballar d'una manera especialment manipulativa i entenedora.
- Presentació del projecte
- Pòster del projecte
- Vídeo de la presentació dels alumnes en el congrés
Altres recursos:
Sessió 5 (9-2-16): Biodiversitat i espais naturals a prop (I)
Sessió sobre com podem treballar aspectes relacionats amb la biodiversitat i els espais naturals, tot aprofitant els recursos que tenim més a l’abast: els arbres i la vegetació del nostre pati i/o dels carres i places propers al nostre centre, i jardins, parcs i espais naturals del nostre municipi, tot aprofitant els canvis que s’esdevenen al llarg del curs escolar. Vam comptar amb l'experiència de l'Escola La Mitjana i vam presentar altres experiències i recursos.
Sessió 6 (8-3-16): Biodiversitat i espais naturals a prop (II)
Amb Esther Fanlo, biòloga i responsable de Medi Ambient de l’Ajuntament de Lleida
En la sessió es van presentar recursos per estudiar i desenvolupar projectes relacionats amb la biodiversitat: recursos per obtenir información, participació en projectes ja existents, eines informàtiques a l’abast, propostes de projectes o treballs a Lleida (anellament, trampeig fotogràfic, Bioblitz, seguiment de nidificació, ratpenats, cigonyes,...), en col·laboració amb els programes de seguiment municipals.
La sessió es va adreçar especialment a professorat de cicle superior, ESO i Batxillerat, interessats en projectes interdisciplinars, projectes de síntesi i/o treballs de recerca relacionats amb aquest àmbit.