Cloenda de l’Agenda 21 Escolar a La Mitjana amb l'alumnat de secundària
El regidor Jaume Rutllant ha subratllat els 16 anys del programa, que contribueix a una Lleida més sostenible.
Durant el matí s’ha fet la Fira de projectes ambients, un esmorzar temàtic sobre desigualtat davant del clima i sobre noves propostes per a l’Agenda 21.
Data publicació:
Dimarts 07, juny del 2022
Imatge: ©Mario Gascón
L’Agenda 21 Escolar de Lleida ha clos aquest dimecres a La Mitjana una nova edició amb la participació d’una seixantena d’alumnes de centres educatius de Secundària. Durant el matí, s’han organitzat diverses activitats al parc natural amb l’objectiu de seguir conscienciant sobre la sostenibilitat. El regidor de Cultura, Ciutat i Transició Ecològica, Jaume Rutllant, ha subratllat els 16 anys del programa que es promou amb la voluntat que les escoles se sumin al projecte comú cap a Lleida més sostenible. Les accions que planteja el programa permeten compartir idees, recursos i experiències entre els centres participants i teixeix una xarxa de treballs i complicitats que suma en aquesta direcció. Rutllant ha remarcat que cal l’aportació de tothom per afrontar el repte en comunitat. Com a part de la cloenda, s’ha fet el lliurament de diplomes als centres que han participat aquest curs: institut La Mitjana, institut Torre Vicens, col·legi Episcolal, institut Samuel Gili i Gaya, institut Josep Lladonosa, institut Guindàvols, institut Castell dels Templers i col·legi Lestonnac. La jornada ha acabat amb l’alliberament d’una espècie salvatge gràcies a la col·laboració de Centre de Fauna de Vallcalent.
Una seixantena d’alumnes han gaudit i après amb les activitats plantejades, que han estat: -La Fira de projectes ambientals: els centres han ambientat el seu estand amb material que incita a preguntar i a explicacions sobre el medi ambient. La iniciativa pretén l’intercanvi d’experiències entre centres. -Esmorzar amb dinàmica “desigualtat davant del clima”: és un joc de rol mentre s’esmorza. S’han fet tres grups, interpretant grups socials amb privilegis diferenciats i amb esmorzars i condicions diferents. L’àpat s’ha convertit en un reflex de la societat real en la qual hi ha desigualtats que es veuen agreujades amb l’efecte del canvi climàtic. En acabar, s’ha fet debat. -Lleida sostenible. Repensem l’Agenda 21 escolar, somiem en verd!: sobre la Lleida sostenible que l’alumnat voldria construir i com l’Agenda 21 Escolar es pot adaptar per afrontar aquest repte conjunt. S’han proposat cinc temàtiques: Biodiversitat i renaturalitzar; Mobilitat. Com ens volem moure per la ciutat?; Hort escolar, Horta de Lleida i compostatge; SOS Emergència Climàtica i Consum conscient i residus. El dimecres de la setmana que ve es farà la cloenda amb els i les alumnes de Primària.
|