Uns 20.000 nens i nenes de 73 escoles de Lleida es formen en educació mediambiental amb l'Agenda 21 Escolar
La Seu Vella acull l'acte de cloenda d'aquest programa formatiu impulsat per la Paeria. Àngel Ros: "Des de la Seu Vella trametem el valor d'estimar la natura arreu del món”
Data publicació: Dimarts 14, juny del 2016
El programa d’educació mediambiental Agenda 21 de la Paeria ha celebrat avui la festa de cloenda del curs 2015-2016 a la Seu Vella de Lleida. Uns 20.000 nens i nenes de 73 centres educatius de la ciutat han participat aquest curs escolar en diversos projectes relacionats amb la gestió dels residus, l’estalvi d’aigua i energia, hort escolar o un pati més verd, amb l’objectiu de conscienciar els nens i nenes sobre la importància d’una món més sostenible a través de les escoles i instituts de la ciutat.
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, acompanyat del tinent d’alcalde i regidor d’Hàbitat Urbà, Rural i la Sostenibilitat, Fèlix Larrosa, ha presidit l’acte de cloenda i ha felicitat les escoles participants per implicar-se en un programa formatiu que tramet valors com el civisme i la convivència, valors ambientals i, també, de respecte a l’entorn. El paer en cap, Àngel Ros, ha destacat que “des de la Seu Vella trametem el valor d’estimar la natura arreu del món i, amb aquest acte de l’Agenda 21 Escolar, contribuïm a ser patrimoni mundial de la Unesco”. Ros també ha recordat, finalment, que la Seu Vella ha estat escollida recentment com a monument favorit de Catalunya. Per la seva banda, Fèlix Larrosa ha agraït la implicació de tots els participants i ha remarcat la iniciativa dels boscos urbans que s’estan portant a terme en diversos barris de Lleida amb l’objectiu de fer una ciutat més verda, sostenible i agradable.
L’Agenda 21 Escolar és un programa que vol facilitar la implicació dels centres escolars a favor d’un món més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn escolar. L’Agenda 21 Escolar és alhora reconeixement, estímul i suport a la tasca que molts centres ja fan, una invitació als que encara no hi treballen i una nova oportunitat de reforçar els vincles entre escola i ciutat.
Cada centre escolar presenta el seu propi projecte de sostenibilitat en què es demana que s’impliqui tota la comunitat educativa, no només els alumnes i els mestres, sinó també que les activitats arribin a les famílies, al personal d’administració dels centres i, per extensió, a tot el barri.