La Paeria crea la marca Horta de Lleida
Serà present a les senyalitzacions i als productes, associant la marca Horta de Lleida a qualitat agroalimentària, a bellesa paisatgística i a conservació del Medi Ambient
Data publicació: Dimecres 27, setembre del 2017
L'Ajuntament de Lleida dedica el seu stand de la Fira de Sant Miquel i de Municipàlia a l'Horta de Lleida
L'Ajuntament de Lleida crea la marca Horta de Lleida, que a partir d'ara serà present a les senyalitzacions i als productes que provenen de la zona, associant la marca Horta de Lleida a la qualitat agroalimentària, a la bellesa paisatgística i a la conservació del medi ambient.
La imatge pròpia de l'Horta té la voluntat de reforçar-ne la identitat, contribuir a diferenciar l'Horta d'altres territoris i transmetre els valors de l'Horta de cara al seu desenvolupament local, social i econòmic, així com facilitar la seva identificació per part dels lleidatans i lleidatanes.
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, i el tinent d'alcalde i regidor de l'Horta, Fèlix Larrosa, acompanyat del vicepresident de la Comissió de l'Horta, Joan Queralt, representants de la Federació d'Associacions de Veïns i diversos presidents de partides de l'Horta de Lleida, ha donat a conèixer avui aquesta imatge corporativa amb motiu de la col·locació del primer rètol territorial informatiu.
El paer en cap ha explicat que la marca desenvolupa el concepte d'Horta de Lleida amb els valors de qualitat, bellesa mediambiental, sostenibilitat i respecte pel medi ambient, entre altres. La imatge corporativa de l'Horta de Lleida "la podrem trobar com a nova senyalització de les partides de l'Horta i s'anirà desenvolupament per acompanyar els productes fonamental agroalimentaris que es fan a l'Horta de Lleida”. El paer en cap ha afegit que l'Horta de Lleida és un dels símbols identitaris més forts de Lleida, juntament amb la Seu Vella i el riu, i ha d'anar associat amb uns valors molt determinats.
Per la seva banda, Fèlix Larrosa ha explicat que la idea de la marca territorial de l'Horta de Lleida neix amb l'objectiu de generar identitat al territori de l'Horta i, a la vegada, diferenciar-se respecte altres espais agraris i generar valor afegit en els seus productes. "Avançarem en mesures per identificar la producció local i, també, en identificar els productes de l'Horta de Lleida en els lineals dels supermercats”. Finalment, Larrosa ha reclamat la complicitat de tots els agents que intervenen en la implementació de la nova marca perquè arreli entre tota la ciutadania.
Finalment, el vicepresident de la Comissió Territorial de l'Horta s'ha mostrat molt satisfet del signe identitari de l'Horta de Lleida, un símbol que ha d'anar fortament vinculat al territori, no només vinculat a les produccions agràries, si no també a tota una sèrie d'experiències que es poden gaudir a l'Horta de Lleida. La marca, segons Queralt, servirà també per reforçar la projecció turística.
Amb la marca Horta de Lleida es senyalitzaran les entrades de cada partida de l'Horta, els punts de producció i venda de productes agraris i altres punts d'interès patrimonial i cultural, i també s'utilitzarà per unificar la senyalització viària i tots els cartells indicadors.
A més, serà la imatge dels productes agraris de l'Horta de Lleida i del registre de productors i establiments de venda. Per això es crearà un registre d'agricultors, distribuïdors i establiments de venda de productes de l'Horta, s'identificarà i promourà els productors i els productes frescos i elaborats a l'Horta de Lleida i s'identificaran parades de mercats, botigues minoristes, grans superfícies i restaurants, entre altres.
La imatge ha de permetre generar sinèrgies entre els diferents sectors que intervenen a la xarxa de comercialització de la cadena alimentària –productors-distribuïdors-venda-restauració-consumidors-, amb l'objectiu d'enfortir els resultats econòmics dels productors agraris en base al comerç de proximitat. La marca servirà també per sensibilitzar el consumidor sobre la importància de consumir aliments de proximitat i promocionar els productes provinents de l'Horta de Lleida.
Serà present en tots aquells elements de promoció i les activitats de dinamització a l'entorn de l'Horta de Lleida, com poden ser publicacions, activitats i festes, actuacions de dinamització, visites a finques, merchandaising, etcètera.
La imatge proposada com a logotip de l'Horta engloba conceptualment els elements que reflecteixen clarament el territori de l'Horta. D'una banda destaca el símbol, unes fulles de fruiter estilitzades amb subtils i imaginatives connotacions a la terra. La tipografia utilitzada mostra un traç impactant, viu i irregular que atorga dinamisme i frescor, combinat amb una tipografia complementària dels mots "de Lleida”, que en conjunt ofereix una empremta directa i neta per treballar a diferents nivells de rellevància tipogràfica. El cromatisme utilitzat en el nou logotip vincula la conceptualitat del símbol de l'Horta amb una tipografia de colors que fan referència a conreus, vegetació i natura, formant un conjunt amb harmonia i integritat, funcionant tant en color com a nivell monocrom.
La creadora de la marca, Montse Aran, ha remarcat la senzillesa del logotip, que simbolitza una fulla de pomera amb colors verdosos que representen la natura.
El nou concepte gràfic diferencia i, alhora, cohesiona el logotip de l'Horta de Lleida amb tots els valors territorials, històrics i culturals que ens arriben d'aquest espai tan singular de la ciutat.
La Paeria dedica el seu stand de la Fira de Sant Miquel i de Municipàlia a l'Horta de Lleida
La Paeria dedica enguany el seu estand de la Fira de Sant Miquel i de Municipàlia a l'Horta de Lleida. El nou estant, amb una dimensió total de 128 metres quadrats, tindrà dos espais expositius diferenciats.
Per una banda un gran cub il·luminat –de 48 m2- en l'espai central, amb una explicació detallada de l'Horta de Lleida. De l'altra, una recreació d'un hort de l'Horta de Lleida on es mostraran alguns productes agroalimentaris propis d'aquest espai tan singular de la ciutat.
L'any passat l'estand va estar dedicat al projecte de boscos urbans