L’Ajuntament de Lleida llança la prova pilot “Un mes sense el meu cotxe”. En el marc de la Setmana de la Mobilitat, la 3a tinenta d’alcalde i regidora de Seguretat, Mobilitat i Civisme, Cristina Morón, ha presentat aquesta iniciativa que pretén demostrar que hi ha mitjans de transport alternatius al vehicle privat més ràpids, menys contaminants i més saludables.
Des d’aquest dijous i fins al 20 d’octubre estarà obert el termini perquè totes aquelles persones interessades en participar-hi facin la inscripció al formulari habilitat. Entre totes les inscripcions rebudes es triaran 10 persones que durant un mes utilitzaran mitjans de transport alternatius al vehicle privat: a peu, transport públic urbà i bicicleta elèctrica.
Així, durant un mes la Paeria els ofereix un kit de mobilitat segons les seves necessitats: abonament de transport per als autobusos de Lleida, bicicleta elèctrica (inclou accessoris com casc i cadenat), un lot amb motxilla, ampolla reutilitzable, rellotge comptapasses i un plànol tant de la ciutat com el Metrominut.
Durant la realització de la prova pilot, s’assessorarà a tots els participants en el mitja de transport escollit per tècnics experts.
Els requisits per participar son: ser major d’edat i resident a la ciutat de Lleida, disposar de carnet de conduir i justificar que s’utilitza el vehicle privat com a mitjà de transport habitual i saber anar en bicicleta.
Una prova pilot seguint l’exemple de la ciutat de Payerne (Suïssa)
La iniciativa sorgeix després de l’experiència realitzada a la ciutat de Payerne, a la regió Suïssa de la Broye, una zona situada entre Berna i Lausana. L’experiència en aquesta prova pilot va ser molt satisfactòria, donant a conèixer altres mitjans de transport alternatius al cotxe.
Per garantir l’èxit i tenir resultats a iniciatives com aquesta, Morón posa de relleu que “tenim molts reptes per endavant com el desenvolupament del Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible i la implantació de les Zones de Baixes Emissions i això ens interpel·la a millorar l’accessibilitat de la ciutat -amb propostes com el plànol Metrominut-, a fer una reordenació i replantejament de la xarxa d’autobusos de la ciutat i, també, promoure la convivència dels diferents mitjans de transport (rutes a peu, bici, autobús i vehicle privat)”.