La Llotja de Lleida ha acollit aquesta tarda una jornada de participació i debat de la marca Horta de Lleida impulsada per les regidories d’Agenda Urbana i Espai Agrari i de Sostenibilitat amb l’objectiu de consensuar amb els agents implicats les línies de treball per continuar impulsant el valor d’aquest pulmó verd de Lleida i els productes alimentaris de qualitat i proximitat que s’hi cultiven. La sessió de treball ha comptat amb la participació de mig centenar de persones, la majoria, inscrites a la marca. La 1a tinenta d’alcalde i responsable de l’àrea, Begoña Iglesias, els ha agraït la seva tasca i els ha demanat col·laboració per reforçar la Marca Horta de Lleida, que ja té amb 33 inscrits, entre productors, empreses de transformació i d’educació ambiental i punts de venda.
En la benvinguda de la jornada, Iglesias ha remarcat que “l’Horta és molt més que producció alimentària” i ha afirmat que “la millor manera de preservar aquest patrimoni és garantir-ne la viabilitat econòmica”.
Iglesias ha recordat que des de la Paeria s’han posat en marxa diverses iniciatives en aquest sentit com la incorporació de productes de la Marca Horta i de proximitat a la licitació dels menjadors de les llars d’infants, l’actualització del reglament i la constitució de la Comissió de Gestió de la Marca, la senyalització dels punts de venda als mercats, la creació del festival L’Art a l’Horta i l’adhesió al projecte Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025, per donar a conèixer els productes i la gastronomia de Lleida. Una altra iniciativa ha estat la instal·lació d’una vitrina amb productes de l’Horta en espais amb gran afluència de turistes com la mateixa Llotja, la Seu Vella i el Museu Morera, un dels punts de l’acord pressupostari amb el grup de Junts per Lleida.
Així mateix, s’han implicat diferents departaments municipals, com mercats, turisme, salut i cultura i s’han iniciat col·laboracions amb entitats de referència com l’IRTA, l’Escola de Capacitació Agrària (ECA), la Universitat de Lleida i el Departament d’Agricultura Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat.
L’objectiu de la trobada és crear un espai de participació i recollir idees i propostes per potenciar l’impacte de la marca. En concret, s’han destacat tres línies de treball: la marca Horta de Lleida com a element de diferenciació, valor afegit i de generació d’identitat; la marca com a projecte col·lectiu; i la reducció de l’impacte ambiental, fruit de l’impuls de la venda de proximitat. De cara al futur, es proposa buscar noves adhesions a la marca, fer campanyes adreçades a la ciutadania per donar-la a conèixer i definir els elements de visualització. Per posar en comú les propostes, durant la trobada s’ha fet una dinàmica amb els i les assistents, una participació que s’espera que es repeteixi en futures sessions de treball.
També han participat en la jornada els regidors i les regidores Violant Cervera, David Melé, Marta Tristany i Josep Roca.