Habitatge i Transició Ecològica

Et trobes a:Inici/Habitatge i Transició Ecològica/Notícies/Uns 20.000 nens i nenes de 72 escoles de Lleida es formen en educació mediambiental a través del programa educatiu Agenda 21

Uns 20.000 nens i nenes de 72 escoles de Lleida es formen en educació mediambiental a través del programa educatiu Agenda 21

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, presideix l'acte de cloenda d'aquest programa formatiu impulsat per la Paeria

Data publicació: Dimecres 10, juny del 2015


Imatge de la notícia Uns 20.000 nens i nenes de 72 escoles de Lleida es formen en educació mediambiental a través del programa educatiu Agenda 21

El programa d’educació mediambiental Agenda 21 de la Paeria ha celebrat avui la festa de cloenda del curs 2014-2015 a la Seu Vella de Lleida. Uns 20.000 nens i nenes de 72 centres educatius de la ciutat han participat aquest curs escolar en diversos projectes relacionats amb la gestió dels residus, l’estalvi d’aigua i energia, hort escolar o un pati més verd, amb l’objectiu de conscienciar els nens i nenes sobre la importància d’una món més sostenible a través de les escoles i instituts de la ciutat.

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, acompanyat del tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme, Fèlix Larrosa, ha presidit l’acte de cloenda i ha felicitat les escoles participants per implicar-se en un programa formatiu que tramet valors com el civisme i la convivència, valors ambientals i, també, de respecte a l’entorn.

L’Agenda 21 Escolar és un programa que vol facilitar la implicació dels centres escolars a favor d’un món més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn escolar. L’Agenda 21 Escolar és alhora reconeixement, estímul i suport a la tasca que molts centres ja fan, una invitació als que encara no hi treballen i una nova oportunitat de reforçar els vincles entre escola i ciutat.

Cada centre escolar presenta el seu propi projecte de sostenibilitat en què es demana que s’impliqui tota la comunitat educativa, no només els alumnes i els mestres, sinó també que les activitats arribin a les famílies, al personal d’administració dels centres i, per extensió, a tot el barri. D’aquesta manera, en alguns projectes els avis i àvies han ensenyat els infants com es fa un hort escolar i, en altres, els pares i mares han ajudat els alumnes més grans a construir un túnel verd al pati de l’escola perquè puguin jugar els més menuts.

 

Et destaquem...