Habitatge i Transició Ecològica

Et trobes a:Inici/Habitatge i Transició Ecològica/Notícies/La Paeria planta durant el 2010 més d'un miler d'arbres

La Paeria planta durant el 2010 més d'un miler d'arbres

Els infants de l'Escola Bressol Municipal de Raimat participen en la plantació d'arbres al municipi, a través d'un projecte dins de l'Agenda 21 escolar.

Data publicació: Divendres 01, gener del 2010


Imatge de la notícia La Paeria planta durant el 2010 més d'un miler d'arbres

L’Ajuntament de Lleida ha plantat durant aquest darrer any 2010 1.063 arbres a tota la ciutat, de 36 espècies diferents, en el marc de la campanya de reposició i millora de l’arbrat i, també, dins d’un dels projectes del Fons Estatal per a l’Ocupació i la Sostenibilitat Local Precisament, els infants de l’Escola Bressol Municipal de Raimat, a través del programa de l’Agenda 21 Escolar han realitzat una plantació d’un total de cinc arbres a la qual ha assistit l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, acompanyat de l’alcalde de la EMD Raimat, Josep Maria Domingo, de la 1a tinenta d'alcalde Marta Camps i del regidor de Medi Ambient, Josep Barberà.

Per al projecte “Enjardinem el pati de l’escola i prenguem consciència i coneguem el nostre entorn natural”, l’Ajuntament de Lleida, a través de la regidoria de Medi Ambient, ha subministrat al centre un liquidàmbar, un castanyer d’Índies, una pícea i dues moreres que els infants de la EBM de Raimat, que tenen entre 1 i 3 anys, han ajudat a plantar. Cal destacar que també s’han plantat 6 arbres més a altres carrers de Raimat, en concret freixes i troanes.

El paer en cap, que ha presenciat, la plantada d'arbres a l'entorn de l'Escola bressol, ha destacat que aquesta acció s'emmarca també en l'Agenda21 escolar, que promou els valors mediambientals entre els nens i nenes.

L’objectiu de la Paeria amb la plantació d’aquest miler d’arbres és dotar als diferents espais verds i carrers de la ciutat del major nombre possible d’arbres per tal de millorar les condicions d’habitabilitat de tots els ciutadans. Les actuacions que complementen la plantació dels arbres són la reposició de les peces de llamborda de formigó o sauló que envolten i protegeixen l’escocell en els casos que estiguin malmesos, l’aportació de noves terres vegetals i la instal•lació de reg per goteig. A més, es realitzen tres regs amb mànega i camió cisterna, posteriors a la plantació.

Les actuacions a realitzar en cada exemplar venen condicionades per l’estat en el qual es trobi l’arbre a substituir. En qualsevol cas l’ordre d’actuació és el següent:

- Extracció de l’exemplar mort i ja tallat amb anterioritat.

- Buidat de les terres de l’escocell.

- Subministrament i plantació del nou exemplar.

- Reparació del reg existent.

- Aportació de terra.

- Reposició dels paviments afectats.

- Acabat de l’escocell amb sauló o llambordins segons condicions inicials.

L’arbre que s’ha plantat més és l’Auró americà (Acer negundo) amb 62 exemplars, seguit del cirerer del japó (Prunus serrulata kanzan) amb 61 unitats i de la troana (Ligustrum japonicum) amb 60 exemplars. També s’han plantat catalpes, nogueres, til•lers, alzines i així fins a 36 espècies diferents.

L’Agenda 21 Escolar

El curs 2010-2011, el cinquè de funcionament de l’Agenda 21 Escolar de Lleida, hi participen 64 centres, des d’escoles bressol a centres de secundària,. Cada centre desenvolupa un projecte d’ambientalització que pot abordar àmbits com la gestió dels residus, la millora del pati, la gestió de l’aigua i l’energia o la relació amb l’entorn

L’Agenda 21 Escolar és un programa que vol facilitar la implicació dels centres escolars a favor d’un món més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn escolar. El programa és alhora reconeixement, estímul i suport a la tasca que molts centres ja fan, una invitació als que encara no hi treballen i una nova oportunitat de reforçar els vincles entre escola i ciutat.

Totes les Agenda 21 Escolar tenen en comú el fet de ser un procés participatiu. Cada centre escolar decideix quins col•lectius hi participaran, com s’organitza i el nombre i dimensió dels compromisos que adquireix

Et destaquem...