La Paeria assumeix competències en habitatge per mobilitzar i disposar de pisos buits 
                                 
                                 
                                 
  L’alcalde accidental, Sergi Talamonte, s’ha adreçat al conseller de Territori i Sostenibilitat per manifestar la voluntat de l’Ajuntament d’exercir competències en aquesta matèria i poder desplegar polítiques d’habitatge que donin resposta a les necessitats residencials a la ciutat.
  Data publicació:
  Dimecres 12, d’agost del 2020
  
                                 
                                 
                                     
  
  
     
    
      
        
            Imatge: ©Ajuntament de Lleida
        
    
    
  
  
| L’Ajuntament   de Lleida ha manifestat al Departament de Territori i Sostenibilitat de la   Generalitat la seva voluntat d’exercir competències en matèria d’habitatge   per poder mobilitzar pisos buits i poder-ne disposar. L’alcalde accidental,   Sergi Talamonte, ha adreçat la comunicació al conseller Damià Calvet en què   expressa, d’acord a l’actual legislació, aquesta voluntat d’assumir les   competències que determina l’article 41.3 de la Llei 18/2007, de 28 de   desembre, de Dret a l’Habitatge (LDH). Talamonte ha assenyalat que   l’adquisició d’aquests drets per decidir en matèria d’habitatge és "una   pedra angular perquè l’ajuntament pugui desplegar polítiques residencials que   donin resposta a les necessitats que hi ha a la ciutat". D’aquesta manera, es podrà fer la declaració d‘habitatges buits i en situació   anòmala, es podrà aplicar un recàrrec del 50% de l’IBI (impost de béns   immobles) als que estiguin buits i fer un requeriment de funció social als   propietaris i grans tenidors. La Paeria també podrà obrir expedients   d’expropiació temporal forçosa o sancionar amb multes per la no utilització   dels habitatges en la seva funció social. L’alcalde accidental ha remarcat   que un dels eixos principals que treballa la Regidoria d’Habitatge i Transició   Ecològica és l’ampliació i millora del parc públic per atendre l’emergència   residencial a la ciutat. Amb aquests competències “tindrem més capacitat per   moure pisos buits i destinar-los a col·lectius amb vulnerabilitat i a lloguer   social, entre altres”.
 
 “Hem de convertir en actius les cases buides de propietaris o grans tenidors   per oferir-les a famílies que tenen dificultats per accedir a un lloc on   viure”, ha dit. Segons Talamonte, la crisi sanitària arran de la Covid-19 ha   agreujat la situació de moltes famílies que cada cop disposen de menys   recursos per fer front a les despeses d’alimentació, de subministraments   bàsics o residencials. Per això, ha afegit que “cal que determinem un seguit   d’accions i de protocols que ens permetin avançar en aquesta direcció i   disminuir la problemàtica en matèria d’habitatge”.
 
 Art. 41.3 de la LDH
 
 L’article 41 de la LDH regula la detecció d’utilitzacions i situacions   anòmales dels habitatges i en el punt 3 defineix les competències en matèria   d’habitatge de la Generalitat i els municipis. Entre aquestes, figura   instruir els procediments per comprovar si un habitatge o un edifici   d'habitatges s'utilitzen d'una manera anòmala o estan en una situació   anòmala; ordenar l'execució forçosa de les mesures necessàries per corregir   la utilització o situació anòmala i determinar el mitjà d'execució, i   sancionar la persona responsable quan la utilització o la situació anòmales   siguin constitutives d'una infracció en matèria d'habitatge d'acord amb   aquesta Llei. Ambdues parts, municipis i Generalitat es coordinen i concerten   les competències, llevat que un municipi manifesti la seva voluntat   d’exercir-les, situació que ha exposat la Paeria.
 | 
|  | 
| Versió de la notícia per imprimir
 
 Versió web de la notícia
 |