Habitatge i Transició Ecològica

Et trobes a:Inici/Habitatge i Transició Ecològica/Notícies/La marca Horta de Lleida es posa en marxa amb l’acreditació de les primeres 22 empreses productores

La marca Horta de Lleida es posa en marxa amb l’acreditació de les primeres 22 empreses productores

El paer en cap, Fèlix Larrosa, els hi ha entregat els certificats i ha destacat la importància cabdal de promoure la competitivitat del sector agroalimentari local.

Data publicació: Dimarts 14, maig del 2019


Imatge de la notícia La marca Horta de Lleida es posa en marxa amb l’acreditació de les primeres 22 empreses productores

Imatge: ©Javi Martín

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha fet entrega avui dels certificats d’autorització d’ús de la marca Horta de Lleida a les primeres 22 empreses de producció agroalimentària de la ciutat que s’han sumat a aquest projecte d’impuls del sector primari local. El paer en cap ha destacat que l’acte d’avui suposa “un salt endavant de grans dimensions” en l’estratègia iniciada fa uns dos anys per intentar ajudar a la pagesia de l’Horta perquè sigui més competitiva.

“Estem immersos en el desenvolupament dels Objectius de Desenvolupament Sostenible i és absolutament cabdal que avancem en la promoció i protecció de la producció local. Quan nosaltres parlem de circuits curts de comercialització, de la promoció de la producció local, del consum responsable, de combatre el canvi climàtic...: vosaltres ho representeu. En aquesta feina hi trobareu la Paeria, sumem esforços”, ha assegurat Larrosa dirigint-se als productors en l’acte que ha tingut lloc al parc de Serrallarga. A més, l’alcalde, que ha estat acompanyat del regidor de l’Horta, Joan Queralt, ha avançat que pròximament s’impulsaran noves iniciatives com l’edició d’una guia dels productes i serveis de l’Horta i l’organització de rondes de negocis.

La marca Horta de Lleida és una iniciativa de l’Ajuntament de Lleida, a través de la Fundació Lleida 21, que té l’objectiu de distingir els productes i serveis que provenen de l’Horta, associant aquesta marca a la qualitat agroalimentària, la bellesa paisatgística i la conservació del medi ambient. La idea de la marca territorial de l’Horta de Lleida neix amb l’objectiu de generar identitat al territori de l’Horta i, a la vegada, diferenciar-se respecte d’altres espais agraris i generar valor afegit en els seus productes.

Les empreses que han passat a formar part de la marca Horta de Lleida treballen en cultius com la fruita dolça, els cereals, les plantes aromàtiques i les hortalisses; la producció d’oli, melmelades i olis essencials; i la ramaderia bovina, porcina i avícola.

Són les següents: L’Oliverar de Sanui; Bovigar Agropecuaria SLU; Robert Garreta Roig; Jordi Garreta Roig; Sant Just Agropecuaria SL; Torre del Molet SCCL; Arilfruit SA; Sat N. 1255 Arilfruit LTDA; Agromele; Aromes de Can Rosselló; Ara Proximitat; Melmelades i conserves Blanch; Sanui Fruits SAT; Del tros a la llar; Coll Riba Ecològics SCP; Punt Eco Agroambiental; Marc Vives Bonet; Josep Maria Aragonés; Maria Pilar Menchero; i Ana Aragonés.

La marca Horta de Lleida ja disposa d’un Reglament d’ús i una Comissió de gestió, que fixen les condicions per a la seva utilització tant per part dels productors agraris i ramaders, com dels elaboradors agroalimentaris, les empreses o persones del sector de la comercialització i de serveis agraris compatibles amb l’establert al Pla d’Usos de l’Horta de Lleida.

Pròximament es difondrà la marca en l’àmbit de la distribució, tant majorista com minorista, i s’avançarà també en la creació dels materials promocionals.

Et destaquem...