L’Animac, que es va inaugurar ahir i se celebrarà fins diumenge, 23 de febrer, dedica la seva 29a edició a explorar la connexió dels humans amb el regne animal i reflexionar de quina manera el cinema d’animació representa aquesta relació, cada cop més conscient i respectuosa amb la natura. Aprofitant aquest context i apel·lant al lema d’aquesta edició, “We Animals”, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, que organitza l’Ajuntament de Lleida, convida els espectadors i el públic en general a fer encara més estreta aquesta relació, adoptant un dels animals del Refugi dels Peluts de Lleida.
Així, es presenten a les xarxes socials de l’Animac i del Centre d'Acollida d'Animals de Companyia de Lleida alguns dels gossos i gats que viuen en aquest centre i s’anima la ciutadania a donar-los una oportunitat amb el missatge “Adopta un pelut i canvia-li la vida!”.
Entre els protagonistes de la iniciativa hi ha gossos com el Roc, un mastí simpàtic i divertit; o la Lina, una gossa molt afectuosa de mida mitjana i encreuament d’American Bully. També hi ha alguns gats com la Nina, una gata dolça que tolera bé els altres felins; o el Trasto, un gat dòcil i tranquil.
El Refugi dels Peluts és un centre de l’Ajuntament de Lleida, situat a la partida de la Caparella, 123, que treballa per oferir una segona oportunitat als animals de companyia perduts i abandonats al municipi, ja sigui facilitant-los el retrobament amb els seus propietaris o buscant-los una nova llar. Entre altres serveis, el refugi disposa d'experts en la gestió d'adopcions que acompanyen durant tot el procés a aquelles persones o famílies que desitgen acollir un pelut a la seva llar.
Es pot trobar més informació de com adoptar un animal, a la pàgina web del Refugi dels Peluts. També s’hi poden consultar fitxes amb fotografies i informació sobre les característiques físiques i de caràcter dels gats i gossos, amb l’objectiu d’ajudar-los a trobar una nova família.