Habitatge i Transició Ecològica

Et trobes a:Inici/Habitatge i Transició Ecològica/Notícies/"Fem menys brossa a l'escola", a l'institut Ronda

"Fem menys brossa a l'escola", a l'institut Ronda

El regidor de Medi Ambient, Josep Barberà, ha visitat el centre en el marc de la Setmana de la Prevenció dels Residus

Data publicació: Dijous 27, novembre del 2014


Imatge de la notícia "Fem menys brossa a l'escola", a l'institut Ronda

El regidor de Medi Ambient i Horta, Josep Barberà, ha visitat l’Institut Ronda en el marc de la Setmana de Prevenció de Residus. En lactivitat "Fem menys brossa a l'escola" ha participat un grup de primer d’ESO i un grup de 2n de batxillerat, a la biblioteca del centre on han presentat les activitats que han desenvolupat (enquestes sobre els embolcalls dels esmorzars, treball sobre la recollida selectiva al centre, etc.) i sobre el projecte futur que volen desenvolupar, un hort escolar.

A més, els alumnes del centre han presentat, en el marc de l’Agenda 21 Escolar de Lleida i la Setmana de Prevenció dels Residus, el treball realitzat durant els darrers cursos a partir de la proposta "Fem menys brossa a l’escola" i de les dades obtingudes amb les enquestes sobre els embolcalls de l’esmorzar que s’han realitzat durant aquest mes de novembre.

L'Institut Ronda participa per novè curs consecutiu en el programa Agenda 21 Escolar; actualment amb el projecte triennal 2012-2015 "Ronda Verd". Els principals objectius que es plantegen en aquest projecte i les principals activitats són:



  • Revisar el Pla Educatiu de Centre per tal d’afavorir el treball per la sostenibilitat.
  • Revisar les programacions dels diferents departaments introduint continguts al voltant de la sostenibilitat sempre que sigui possible.
  • Introduir continguts relacionats amb la sostenibilitat en les programacions de les activitats transversals i reforçar els que ja s’estan duent a terme.
  • Actualitzar les auditories realitzades (paper,...) i fer les que manquin (consum elèctric, aigua,...) i establir mecanismes d’estalvis en els consums per tal d’optimitzar l’ús dels recursos.
  • Aprofundir en la participació dels diferents agents de la comunitat educativa: crear una comissió de professorat, articular la participació de l’alumnat a través d’un consell de delegats, articular la participació dels pares i mares a través de l’AMPA.
  • Dotar d’un espai d’informació a la pàgina web per difondre el treball i les accions realitzades.
  • Establir relacions amb altres centres i institucions que treballin en aquests objectius.

Durant aquest curs escolar realitzaran unes jornades de sensibilització sobre la reducció dels residus i la recollida selectiva, i volen endegar un hort, treballant també les varietats tradicionals de l’Horta de Lleida.

És un centre associat a la UNESCO.

L’Agenda 21 Escolar de Lleida, curs 2014-2015

L’Agenda 21 Escolar és un programa que vol facilitar la implicació dels centres escolars a favor d’un món més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn escolar.

Durant aquest curs 2014-2015, el novè de funcionament del programa, hi participen 72 centres, des d’escoles bressol a centres de secundària, que duen a terme projectes en diferents àmbits (gestió dels residus, estalvi d’aigua i energia, hort escolar, un pati més verd,...).

Enguany, 2 centres s’han incorporat al programa: Escola Sant Josep de Calassanç, Escola Plançó.

Per altra banda, 3 centres escolars, després de participar 5 cursos en l’Agenda 21 Escolar de Lleida i de realitzar un procés d’avaluació d’aquesta experiència, inicien enguany projectes triennals (cursos 2014-2017). Són: Escola Pinyana, Escola Pràctiques 1, Jesuïtes Lleida – Col·legi Claver.

A més, 13 centres renoven enguany projectes triennals (cursos 2014-2017) després de realitzar ja un projecte triennal (2011-2014). Són: Escola Bressol El Gegant del Pi, Escola Camps Elisis, Escola El Segrià, Escola Espiga, Escola Frederic Godàs,   Escola Joc de la Bola, Escola Parc de l'Aigua, Escola Pràctiques II, Escola Sant Jordi, Col·legi Lestonnac - L'Ensenyança, Col·legi Santa Anna, Institut Josep Lladonosa, Institut Manuel de Montsuar

De la resta, 37 centres desenvolupen un projecte anual, 9 centres estan desenvolupant el projecte triennal 2012-2015 i 2 centres estan desenvolupant el projecte triennal 2013-2016.

La distribució per nivells educatius és: 17 escoles bressol, 26 escoles (infantil i primària), 13 instituts (secundària), 11 centres concertats (infantil, primària i/o secundària), 4 centres d'educació especial i 1 centre educatiu.

Et destaquem...