Els alumnes de l'Escola Països Catalans planten arbres al pati per millorar el seu entorn natural més proper
Aquesta activitat s'emmarca en el projecte "Tota una comunitat educativa cooperant per aconseguir un espai saludable i plural” de l'Agenda 21 Escolar
Data publicació: Dilluns 28, mar� del 2011
El regidor d’Horta i Medi Ambient, Josep Barberà, acompanyat de la directora de l’Escola Països Catalans, Lourdes Alins, ha assistit aquest matí a una plantació de dos arbres, un lledoner i un liriodendron, en el pati d’infantil de l’escola, a càrrec dels alumnes de segon de primària de l’escola. El regidor també ha visitat l’hort del centre educatiu, on hi ha una taula de cultiu, i els alumnes de primer de primària han explicat el treball que hi realitzen.
Aquestes activitats s’emmarquen dins el programa “Tota una comunitat educativa cooperant per aconseguir un espai saludable i plural”, un projecte que forma part de l’Agenda 21 Escolar i que pretén que la comunitat educativa realitzi accions encaminades a la gestió i coneixement del medi natural. En concret, els alumnes de l’Escola Països Catalans realitzen activitats relacionades amb l’hort escolar, l’alimentació saludable, la millora del patí, la gestió i reducció dels residus i la mobilitat sostenible, entre altres.
Segons Josep Barberà, “aquest tipus d’iniciatives ajuden els nens i nenes a conèixer el medi natural”. Arxiu de so de Josep Barberà.
El curs 2010-2011 és el cinquè de funcionament de l’Agenda 21 Escolar de Lleida. En aquest projecte hi participen 64 centres educatius, des d’escoles bressol a centres de secundària. En el marc d’aquest programa, cada centre desenvolupa un projecte d’ambientalització que pot abordar àmbits com la gestió dels residus, la millora del pati, la gestió de l’aigua i l’energia o la relació amb l’entorn
L’objectiu de l’Agenda 21 Escolar és facilitar la implicació dels centres escolars a favor d’un món més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn escolar. L’Agenda 21 Escolar és, alhora, reconeixement, estímul i suport a la tasca que molts centres ja fan, una invitació als que encara no hi treballen i una nova oportunitat de reforçar els vincles entre escola i ciutat.
Totes les Agenda 21 Escolar tenen en comú el fet de ser un procés participatiu. D’una banda, de revisió dels plantejaments i pràctiques educatives i, de l’altra, de compromís en algunes accions de millora en relació al medi ambient i la sostenibilitat en l’entorn escolar: ambientalització del currículum, gestió sostenible del centre, relació amb l’entorn, etcètera. Cada centre escolar decideix quins col•lectius hi participaran, com s’organitza i el nombre i dimensió dels compromisos que adquireix