La Regidoria d’Habitatge i Transició Ecològica ha endegat aquest cap de setmana la campanya informativa, per a la implantació de la recollida selectiva de residus porta a porta als barris de Pardinyes i Balàfia. Les dues jornades programades, ahir i avui, han estat tot un èxit d’assistència, ja que han participat de forma virtual més d’un centenar de veïns i veïnes en cadascuna d’elles, els quals han pogut aclarir els dubtes que genera el nou sistema de recollida.
El tinent d’alcalde i regidor de Transició Ecològica, Sergi Talamonte, ha explicat que el porta a porta permet una recollida personalitzada. “Tothom que tingui una incidència, serà atès per trobar una solució individualitzada. Mai ningú, sigui per qüestió d’horari o mobilitat, es quedarà sense la possibilitat de treure la brossa de casa”, ha explicat. L’objectiu és poder aconseguir més del 70 % de recollida selectiva amb el porta a porta, aportant al mateix temps la màxima comoditat per als veïns i veïnes, amb el nou sistema. Sergi Talamonte és conscient que aquest repte és possible. “No és cap quimera. Ja ho hem aconseguit amb la recollida porta a porta a Ciutat Jardí, on els índexs han superat el 80%”, ha dit, tot afegint que 200 municipis de Catalunya han apostat per aquest sistema de recollida de brossa, que es va començar a implantar fa 20 anys, i actualment tenen els nivells de recollida selectiva més alts de tota Catalunya. Aquesta nova fase d'implantació es realitzarà en 3.700 habitatges i afectarà 7.600 veïns/es i 300 comerços. Al marge de les dues sessions informatives d’aquest cap de setmana, la Regidoria de Transició Ecològica té previst lliurar a cada habitatge de forma personalitzada, durant els mesos de febrer i març, el material necessari per procedir a la recollida porta a porta. “La implantació progressiva del porta a porta és una aposta important per a la ciutat, que posarà Lleida al capdavant de les ciutats catalanes en recollida selectiva, a més de complir amb les noves normes europees, estatals i catalanes”, ha manifestat Talamonte. Durant les sessions informatives, també s’ha explicat la nova aplicació (app) del porta a porta i el nou portal http://www.portaaportalleida.com/, per difondre i conèixer la participació que es fa del servei, així com per sol·licitar material, activar els codis de les bosses, rebre notificacions i avisos del servei, enviar incidències o fer suggeriments. El nou model contempla un sistema mixt de recollida de residus, que recollirà el paper i cartró, els envasos i la fracció resta amb sistema porta a porta; i per les fraccions d’orgànica que tindrà un control d’accés i per la fracció de vidre, es realitzarà amb contenidor a la vorera. Per la recollida del tèxtil sanitari com els bolquers, s’habilitaran 5 ubicacions a la zona, on s’instal·laran contenidors amb accés controlat. Reunions i trobades Les reunions d’aquest cap de setmana han obert la campanya informativa amb trobades presencials i virtuals, que es perllongaran fins a mitjans de març. Les visites presencials es faran en els habitatges unifamiliars, als plurifamiliars amb menys de 5 habitatges i a les activitats comercials, que seran visitats per educadors que informaran sobre el nou sistema i lliuraran el material. En comunitats on el nombre d’habitatges sigui superior, la informació presencial es substituirà per reunions virtuals a causa de les restriccions de reunió per la Covid-19. Per als blocs de pisos les reunions es faran de forma virtual personalitzades per a cada comunitat que disposa, a la pàgina web del porta a porta, d'un enllaç directe a la reunió. Abans de començar la reunió, un educador/a recollirà per cada habitatge la butlleta amb les dades corresponents. La connexió es farà a través de la pàgina web www.portaaportalleida.com i, quan acabi la reunió, educadors lliuraran el kits del porta a porta a cada domicili. Material per habitatge/comunitat Per cada habitatge està previst repartir: -bosses de resta grises per a 6 mesos identificades amb un xip. -bosses d’envasos grogues per a 6 mesos. -bosses compostables per a l’orgànica per a 6 mesos. -bosses de paper i cartró per 6 mesos -2 clauers amb xip per accedir als contenidors d’orgànica i contenidors de tèxtil sanitari (si és necessari) -1 cubell airejat de 10 litres per a l’orgànica per a la cuina. -1 magnètic de nevera on hi ha tota la informació de recollida amb la informació dels horaris i d’on i com s’han de reciclar els materials. -1 díptic informatiu amb preguntes freqüents sobre el porta a porta, on s’explica com trobar les bosses de cada fracció, com activar els codis de les bosses amb xip o com es farà la recollida dels bolquers. Per les comunitats plurifamiliars de més de 4 habitatges, per a la recollida de paper i cartó, es lliurarà un contenidor de 240 litres de color blau i amb rodes i tapa. Oficina del Porta a Porta A partir de l’1 de febrer, tots els dubtes i demanar informació sobre la implantació del nou sistema de recollida es podrà resoldre a través de l’Oficina del Porta a Porta . Estarà ubicada al c/ Pere de Cavassèquia, 48, en horari de dilluns a divendres, de 10 a 13 h i de 16 a 19 h. El contacte electrònic és info@portaaportalleida.com i al telèfon/WhatsApp 671336865. Un cop desenvolupada la campanya informativa i la distribució del material de recollida, s’iniciarà el servei amb el nou model de recollida el diumenge 14 de març.
|