Habitatge i Transició Ecològica

Et trobes a:Inici/Habitatge i Transició Ecològica/Notícies/El reciclatge de residus arriba al 70% en el primer mes de funcionament del nou sistema porta a porta a Pardinyes i Balàfia

El reciclatge de residus arriba al 70% en el primer mes de funcionament del nou sistema porta a porta a Pardinyes i Balàfia

Un 90% dels habitatges ja han recollit el seu kit per participar-hi i han anat disminuint les incidències detectades.

Data publicació: Dilluns 19, abril del 2021


Imatge de la notícia El reciclatge de residus arriba al 70% en el primer mes de funcionament del nou sistema porta a porta a Pardinyes i Balàfia

Imatge: ©Javi Martín

Des de la posada en funcionament de la recollida de residus porta a porta en una part dels barris de Pardinyes i Balàfia ara fa un mes, concretament el diumenge 14 de març, l’índex de recollida selectiva en aquesta zona de la ciutat s’ha més que duplicat. Ja arriba al 70%, quan anteriorment estava per sota del 30%, una dada que avala el bon funcionament del sistema. El 90 % dels habitatges ja tenen el seu kit per participar-hi i el 15% d’aquests han sol·licitat donar-se d’alta del servei de recollida del tèxtil sanitari.

El sistema de recollida porta a porta consisteix a lliurar els residus ben separats davant del portal de cada edifici seguint un calendari preestablert per a cada una de les fraccions. En aquests barris s’ha implantat un sistema de recollida mixt, amb el qual el paper i el cartró, els envasos lleugers i la resta es recullen porta a porta, mentre que l’orgànica s’ha mantingut amb contenidors a la via pública, però amb un sistema electrònic de control d’accés. El vidre continua amb el contenidor tradicional.

En aquestes primeres quatre setmanes de funcionament del servei ja s’han detectat dues millores importants: des de l’inici de la implantació gairebé s’han triplicat el nombre de veïns i veïnes que participen en la recollida de resta i ha augmentat considerablement l’aportació de paper i cartró amb els contenidors comunitaris, on s’ha assolit un 79% de participació. Aquestes xifres, tot i que mostren una tendència molt positiva, encara tenen recorregut de millora.

“Les dades que anem coneixent del funcionament del model porta a porta ens confirmem que anem pel bon camí, com ja vam veure amb l’experiència de Ciutat Jardí. És imprescindible, per raons ambientals i també econòmiques, que reduïm les deixalles que portem a l’abocador i per a fer-ho ens cal seguir augmentant el nivell de recollida selectiva a tota la ciutat, com farem amb la futura expansió del porta a porta de forma progressiva a la resta de barris”, ha explicat el tercer tinent d’alcalde i regidor d’Habitatge i Transició Ecològica, Sergi Talamonte.

Les incidències detectades durant aquest primer mes de funcionament de la recollida porta a porta han anat disminuint gradualment, sobretot quant a l’abandonament de bosses entorn dels contenidors i a la quantitat de bosses abandonades al carrer.

Durant la primera setmana d’implantació van aparèixer diverses incidències amb l’obertura dels contenidors d’orgànica. Aquests problemes es van resoldre durant els dies posteriors i actualment tots els contenidors ja funcionen correctament. La Paeria agraeix la comprensió i la bona disposició de la ciutadania.

Paral·lelament a la posada en marxa de la recollida de residus porta a porta als barris de Pardinyes i Balàfia s’han mantingut 3 persones a l’equip educatiu per realitzar un seguiment diari del funcionament del servei. Aquestes, a part de detectar incidències en el servei també duen a terme accions de millora a mida per a cada cas. Un exemple que val la pena destacar han estat les intervencions que s’han dut a terme als blocs de La Pau, on s’han penjat cartells indicant les zones delimitades per a l’aportació i s’han fet visites a tots els habitatges per entregar fullets informatius i explicar el sistema de recollida porta a porta de la seva zona.

Oficina d’atenció del porta a porta

S’ha habilitat una oficina que estarà funcionant fins al dia 30 d’abril al C. de Pere Cavassèquia, 48. L’horari d’atenció és de dilluns a divendres de 10 a 13 h i de 16 a 19 h.

També es pot contactar amb l’oficina a través d’una adreça electrònica (info@portaaportalleida.com) i un telèfon de contacte (671.33.68.65).

App del porta a porta PAP LLEIDA

Es recorda que l’Ajuntament posa a disposició de la ciutadania una app del porta a porta amb:

• Informació del model de recollida

• El calendari del porta a porta dia a dia

• Informació de les deixalleries

• Comunicacions de l’Ajuntament i del servei

• Dades de contacte per a qualsevol dubte o consulta

• Mòdul de consulta de les dades de participació en el porta a porta

• Sistema d’activació del xip de les bosses de resta

Es poden trobar els vincles de descàrrega en aquest enllaç.

L’app requereix un codi de registre, que es dona als usuaris en el moment de lliurar el material. Si algú no disposa del material, cal que es dirigeixi a l’oficina del porta a porta i el sol·liciti.

Carta de participació

Durant les properes setmanes es posarà en marxa una campanya d’enviament de cartes de participació a tots els usuaris i usuàries del servei. El repartiment d’aquestes cartes té l’objectiu de donar les gràcies a totes aquelles persones usuàries que ja participen activament en la recollida porta a porta i d’animar la resta d‘usuaris a ser més actius.

El porta a porta a Lleida

Amb aquesta nova implantació, Lleida amplia la zona amb recollida porta a porta a més de 4.500 habitatges, sumant els de Ciutat Jardí, Vila Montcada i una part de Pardinyes i Balàfia.

El porta a porta és un sistema individualitzat i, en aquest cas, també identificat que permet assolir resultats de selectiva de més del 80 %. Amb aquest canvi serem més a prop de complir les directives nacionals i europees en matèria de reciclatge.

Et destaquem...