Habitatge i Transició Ecològica

Et trobes a:Inici/Habitatge i Transició Ecològica/Notícies/El Ple de la Paeria aprova definitivament els pressupostos del 2025 remarcant el seu compromís amb la protecció i cura dels animals

El Ple de la Paeria aprova definitivament els pressupostos del 2025 remarcant el seu compromís amb la protecció i cura dels animals

En la sessió extraordinària celebrada aquest dilluns, ha quedat palès l’increment de les partides destinades a aquest àmbit i l’aposta per treballar vers la sensibilització, les millores en les instal·lacions, l’atenció i, en general, la salut pública i les polítiques de protecció i benestar dels animals de companyia.

Data publicació: Dijous 20, de febrer del 2025


Imatge de la notícia El Ple de la Paeria aprova definitivament els pressupostos del 2025 remarcant el seu compromís amb la protecció i cura dels animals

El Ple de la Paeria ha aprovat definitivament el Pressupost General per al 2025 després que aquest dilluns hagi tingut lloc una sessió extraordinària per debatre l’esmena vinculada a la protecció i benestar dels animals a la ciutat, presentada per l’ERC-AM i que no ha rebut el suport necessari. La Comissió de Bon Govern va rebutjar l’al·legació de l’Associació Adgat i el grup municipal d’Esquerra va demanar incorporar 200.000 euros al pressupost provinents d’una subvenció de l’Estat, que s’ha de demanar i que es restaria a l’espera de la seva resolució. La 4a tinenta d’alcalde i regidora de Bon Govern, Carme Valls, ha explicat que, tal com ja van fer l’any passat, demanaran l’ajuda esmentada. No obstant això, ha argumentat que el 2024 se’ls va denegar i el que cal és “que ens ajudeu perquè aquests diners de l’Estat arribin” i que si es reben, s’hi destinaran.

Valls ha assegurat que l’equip de govern aposta per la protecció, la cura, la sensibilització i el benestar dels animals de companyia i ha manifestat el compromís per seguir treballant en aquesta línia, amb la col·laboració de les entitats implicades, a les quals ha agraït el seu esforç i treball. La tinenta d’alcalde ha deixat palès l’augment en les partides destinades a aquest àmbit, posant d’exemple els 225.000 euros destinats a salut pública i protecció dels animals l’any 2020, i els 535.000 euros destinats aquest 2025. “És un increment del 137%, però aquest augment ja es va iniciar l’any passat, quan es van destinar 364.000 euros. Algunes de les partides que s’han millorat són aquelles destinades a altres contractes i prestacions”, i ha afegit les quantitats destinades el 2020, de 170.000 euros, i el 2025, de 320.000 euros.

Valls ha lamentat que amb els pressupostos no es pugui arribar a tot el que es demanava. Ara bé, ha reiterat que “de veritat, l’equip de govern hi aposta” i es continuarà treballant per avançar en tot allò que millori la salut pública i el benestar dels animals.

El ple s’ha iniciat amb l’exposició que han fet els representants de l’associació Adgat Lleida, Ignacio Fregola (president) i Rosa Maria Torruella (membre). Consideren que hi ha una manca de suport i de responsabilitat per part de la Paeria pel que fa a la protecció i l’atenció dels animals i han posat el focus en la gestió i el control de les colònies felines a la ciutat. Han indicat que ara hi ha 6.000 exemplars i que la situació s’agreujarà si no s’actua amb mesures de control adequades i els recursos necessaris, derivant, alhora, en un problema de salut pública. Han reclamat que les entitats puguin rebre suport econòmic, més enllà dels acords de col·laboració que ara mantenen, perquè necessiten recursos per dur a terme la seva tasca, que es fa mitjançant el voluntariat i assumint funcions que, segons diuen, són de l’ajuntament.

Per part del Partit Popular, Xavier Palau, cap de l’oposició, ha mostrat la seva preocupació per la manca d’una dotació pressupostària per a la gestió de les colònies felines i ha afirmat que és important establir convenis i col·laboracions amb les entitats. Segons Palau, “s’ha de buscar una solució consensuada en benefici de la ciutadania”.

El portaveu adjunt d’ERC-AM, Juanjo Falcó, ha qüestionat la sensibilitat animalista de l’equip de govern i s’ha queixat que no utilitzi les opcions que té per destinar-hi més recursos per garantir la salut pública i per facilitar recursos econòmics a les entitats, que requereixen ajudes per continuar fent tasques que correspondrien, ha insistit, a la Paeria. Ha defensat l’esmena presentada dient que aportava solucions per incrementar el pressupost i que les entitats poguessin rebre ajudes per seguir amb la seva tasca.

Per part de Junts, la regidora Neus Caufapé, ha valorat el treball que fan les entitats, ja que el benestar dels animals seria més fràgil sense elles. “No anem malament, tot i que és millorable. S’ha incrementat el pressupost respecte del 2024 i es veu voluntat d’entesa”, ha declarat, alhora que creu que Lleida ha d’esdevenir més compromesa amb els seus animals.

La portaveu de VOX, Glòria Rico, ha retret que caldria especificar les partides que es destinen a aquest àmbit, perquè s’ha de ser “curosos amb la gestió dels diners públics”. Per això, pensa que cal detallar què s’hi fa, ja que “es tracta de diners de tots”.

Finalment, la regidora del Comú de Lleida, Laura Bergés, ha parlat de l’increment del pressupost que qualifica “d’insuficient per atendre les necessitats que fixa la llei” i ha dit que caldria dotar de recursos les entitats perquè poguessin continuar amb la tasca que fan i també caldria, ha afegit, que s’executessin les millores que s’indiquen i amb pressupost assignat.
--
Sessió extraordinària del Ple de l’Ajuntament de Lleida

Imatges relacionades

Et destaquem...