Habitatge i Transició Ecològica

Et trobes a:Inici/Habitatge i Transició Ecològica/Notícies/El Pla de Mobilitat Urbana proposa més transport públic i carrers per a vianants i habilitar rutes escolars més segures

El Pla de Mobilitat Urbana proposa més transport públic i carrers per a vianants i habilitar rutes escolars més segures

L'Ajuntament de Lleida endega un procés de participació ciutadana a partir de les 68 propostes que ha realitzat, fruit de les conclusions extretes de la fase de la redacció d'objectius

Data publicació: Dimecres 21, setembre del 2011


Imatge de la notícia El Pla de Mobilitat Urbana proposa més transport públic i carrers per a vianants i habilitar rutes escolars més segures

La primera tinent d’alcalde, Marta Camps, acompanyada del regidor de Medi Ambient, Josep Barberà, ha presentat aquest dimecres les propostes d’actuació del Pla de Mobilitat Urbana que seguirà l’Ajuntament de Lleida un cop s’ha dut a terme les fases prèvies de diagnòstic i debat d’objectius. Aquestes mesures sorgeixen del procés de participació ciutadana i a les aportacions de diferents entitats, associacions i grups polítics.

Després de mesos de recollida de dades, el procés d'elaboració del Pla va culminar amb la fase de diagnosi que indicava, entre altres aspectes, que el 63% dels desplaçaments que es fan a la ciutat són a peu, en bicicleta o en transport públic. Per tant, el model de mobilitat a Lleida tendeix cap a un escenari més sostenible, ja que la mitjana de creixement anual entre els anys 2006-2009 ha estat un 5,53% en el transport públic, un 4,79% en els desplaçaments a peu o en bicicleta i un 3,41% en el transport privat. 

En la presentació d'aquesta fase, a la qual han assistit nombrosos representants del Pacte de la Mobilitat (sindicats, ATM, Universitat de Lleida, Autobusos de Lleida, ONCE, Guàrdia Urbana, grups polítics, entre altres), el Pla de Mobilitat Urbana proposa 68 actuacions per aconseguir els 22 objectius que tenen a veure amb fomentar la mobilitat a peu i en transport públic, incrementar l’espai per als vianants, millorar la xarxa d’autobús i habilitar rutes escolars més segures, entre altres. Aquests objectius persegueixen aconseguir un repartiment modal més sostenible fins arribar a créixer en un escenari fins al 2017, un 3,9% en els desplaçaments en transport públic, un 2,1% la mobilitat a peu i bicicleta, la qual cosa suposaria una reducció del 6% dels viatges en vehicle privat.

Ara, l’Ajuntament de Lleida obre un nou procés de participació ciutadana, a través del web http://www.paeria.es/plamobilitaturbana/a través del qual tothom pot aportar les seves idees, propostes o suggeriments per a dur a terme aquestes 68 actuacions o altres de noves. Al mateix temps, s’han definit 52 indicadors per realitzar el seguiment de les propostes. Es tracta de variables tant qualitatives com quantitatives que permetran valorar la progressiva implantació del Pla.

El Pla de Mobilitat Urbana de Lleida és previst que es pugui aprovar per part del Ple municipal a finals d’any. Aquest estudi, que té una vigència de 6 anys, és un instrument important de planificació que ha de permetre orientar les actuacions estratègies per aconseguir una mobilitat més segura, més confortable i, en definitiva, més sostenible a la ciutat de Lleida

 

Et destaquem...