El Mercat de l'Hort a Taula se suma a la campanya "A Lleida, fem menys brossa!”
Els 24 paradistes han obsequiat els clients amb una bossa de ràfia perquè la ciutadania reflexioni sobre la quantitat de residus que es generen al dia
Data publicació: Diumenge 03, abril del 2011
El Mercat de l’Hort a Taula s’ha sumat a la campanya “A Lleida, fem menys brossa!” que la Regidoria de Medi Ambient de la Paeria ha posat en marxa per reduir els residus que es generen cada dia. Els 24 paradistes amb què compta el mercat han obsequiat els ciutadans amb una bossa de ràfia, que incorpora la imatge amb productes locals de Lleida que identifica aquest mercat. D’aquesta manera, es busca que la ciutadania reflexioni sobre la quantitat de residus que es generen i que els previngui a l’hora de fer la compra portant aquesta bossa.
Segons el regidor de Medi Ambient i Horta, Josep Barberà, s’ha aprofitat el Mercat, ja consolidat i que promou el consum de productes de proximitat, per donar a conèixer aquesta campanya.
La tinenta d’alcalde Dolors Arderiu ha afegit que aquesta acció es farà també en la pròxima edició del mercat al mes de maig i que els paradistes continuaran regalant les bosses als seus clients.
El Mercat de l’Hort a Taula, que se celebra cada primer diumenge de mes, pretén oferir un lloc de venda als pagesos i elaboradors lleidatans i donar a conèixer els productes agraris de proximitat, sensibilitzant la població sobre els valors de l’agricultura i l’alimentació. S’hi poden trobar productes com vins, melmelades, conserves, oli, formatge i derivats làctics, fruita i verdura o dolços, entre altres.
Campanya de prevenció del càncer còlon
L’edició d’aquest diumenge del Mercat de l’Hort a Taula també ha col·laborat amb una altra iniciativa, la de la campanya de prevenció del càncer colorectal que l’AECC-Catalunya contra el càncer ha impulsat aquest 2011. Dolors Arderiu ha explicat el suport que li donen i també ha comentat que els venedors de les parades s’hi han sumat portant un davantal de la campanya.
Amb motiu d’aquesta campanya, s’han organitzat diferents activitats a la plaça Sant Joan dirigides a informar als ciutadans, ja que segons aquesta entitat el 54% de la població té poc o cap informació sobre el càncer de còlon