Comença la campanya d’implantació de la recollida porta a porta dels residus a una zona dels barris de Pardinyes i Balàfia
La Regidoria d’Habitatge i Transició Ecològica comença la campanya per informar els veïns i les veïnes d’una zona dels barris de Pardinyes i Balàfia sobre el nou model de recollida de residus porta a porta i el seu funcionament. Aquesta nova fase d’implantació es realitzarà en 3.700 habitatges i afectarà 7.600 veïns i 300 comerços. L’Ajuntament de Lleida començarà la setmana que ve a fer l’enviament de cartes als veïns i les veïnes de Pardinyes i Balàfia per informar-los de la implantació del servei. Un cop desenvolupada la campanya informativa i la distribució del material, s’iniciarà el servei amb el nou model de recollida el diumenge 14 de març.
Data publicació: Dijous 21, gener del 2021
Imatge: ©Ajuntament de Lleida
La Regidoria d’Habitatge i Transició Ecològica iniciarà la campanya d’implantació de la recollida porta a porta a una zona dels barris de Pardinyes i Balàfia amb la programació de dues sessions informatives virtuals obertes al conjunt de veïns/es. Les sessions es faran el divendres 29 de gener a les 19 h, i el dissabte 30 de gener a les 12 h, a través del web portaaportalleida.cat. El tinent d’alcalde i regidor d’Habitatge i Transició Ecològica, Sergi Talamonte, ha assenyalat que la implantació progressiva del porta a porta és una aposta important per a la ciutat, que posarà Lleida al capdavant de les ciutats catalanes en recollida selectiva, a més de complir amb les noves normes europees, estatals i catalanes. Amb aquest sistema, es crearan nous llocs de treball directes i se’n fomentaran d’indirectes, a més de la creació de nous sectors. Talamonte ha remarcat que s’avançarà en el tractament de residus, amb la reducció i de les emissions de gasos d’efecte hivernacle, i es contribuirà a la preservació dels recursos naturals. Sistema mix de recollida El nou model contempla un sistema mixt de recollida de residus, que recollirà el paper i cartró, els envasos i la fracció resta amb sistema porta a porta; i per les fraccions d’orgànica que tindrà un control d’accés i per la fracció de vidre, es realitzarà amb contenidor a la vorera. Per la recollida del tèxtil sanitari com els bolquers, s’habilitaran 5 ubicacions a la zona, on s’instal·laran contenidors amb accés controlat. Reunions informatives i virtuals Les reunions informatives es faran presencials en els habitatges plurifamiliars amb menys de 5 habitatges. En comunitats on el nombre d’habitatges sigui superior, la informació presencial es substituirà per reunions virtuals degut a les restriccions de reunió per la Covid-19. Material per habitatge/comunitat Per cada habitatge es repartiran: Oficina del Porta a Porta A partir de l’1 de febrer es podrà contactar amb l’Oficina del Porta a Porta per resoldre dubtes o demanar més informació. Estarà ubicada al c/ Pere de Cavassèquia, 48, en horari de dilluns a divendres, de 10 a 13 h i de 16 a 19 h. El contacte electrònic és info@portaaportalleida.com i al telèfon/WhatsApp 671336865. |