Habitatge i Transició Ecològica

Et trobes a:Inici/Habitatge i Transició Ecològica/Notícies/Cloenda de l'Agenda 21 Escolar dels centres de secundària

Cloenda de l'Agenda 21 Escolar dels centres de secundària

El Parc de la Mitjana ha estat l'escenari de la cloenda de Secundària de l'Agenda 21 Escolar. Els participants en aquest programa han compartit el treball que han realitzat aquest curs i han tingut l'oportunitat de fer diferents tallers d'aprenentatge.

Data publicació: Dimecres 22, maig del 2013


Imatge de la notícia Cloenda de l'Agenda 21 Escolar dels centres de secundària

El Parc de la Mitjana ha estat l’escenari de la cloenda de Secundària de l’Agenda 21 Escolar. Els participants en aquest programa han compartit el treball que han realitzat aquest curs. A l’acte han pres part 75 alumnes i 20 professors dels centres següents: INS Escola del Treball, INS Guindàvols, INS Joan Oró, INS Josep Lladonosa, INS La Mitjana, INS Manuel de Montsuar, INS Maria Rúbies, INS Gili Gaya, COL Lestonnac - L'Ensenyança, COL Santa Anna i CE El Segre.

Les activitats que han tingut lloc durant la cloenda han estat:

- Presentació i intercanvi d’experiències: Els alumnes han presentat als companys d’altres centres les accions que han fet en favor de l’ambientalització del seu centre i expliquen amb més detall aquella acció que consideren especialment interessant de compartir.

Les experiències presentades han estat: INS Escola del Treball (El riu, relex del medi ambient), INS Guindàvols (Roses per Sant Jordi amb material reciclat, Reycling), INS Joan Oró (Treballem per projectes: els arbres del Camp Escolar), INS Josep Lladonosa (Aprofitem els residus), INS La Mitjana (Diverses activitats dins el projecte d’educació ambiental per a la comunitat educativa), INS Maria Rúbies (Elaboració de paper reciclat per crear tapes de contes), INS Gili Gaya (Recull d’experiències en l’Institut Samuel Gili Gaya; Treball de recerca sobre els reflectants dels panells fotovoltaics), COL Lestonnac - L'Ensenyança (Accions treballades durant el curs), COL Santa Anna (Instruments musicals fets amb materials reciclats).

- Tallers d’aprenentatge: Els alumnes han participat en un taller naturalista, amb la col·laboració de tècnics especialistes en aquestes matèries. Un taller d’anellament d’ocells per a l’estudi científic, amb Eladi Ribes, ornitòleg professional, i un taller sobre indicis i rastres de la fauna vertebrada de la Mitjana, especialment  de les egagròpiles d’òliba, amb Fermí Sort, investigador del Centre Tecnològic de Solsona.

El regidor d’Educació i Atenció a la Infància, Jesús Castillo, ha felicitat els escolars i ha lliurat als centres participants el diploma acreditatiu de la seva implicació en l’Agenda 21 Escolar.

Aquest programa vol facilitar la implicació dels estudiants a favor d’un món més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn escolar. L’Agenda 21 Escolar és alhora reconeixement, estímul i suport a la tasca que molts centres ja fan, una invitació als que encara no hi treballen i una nova oportunitat de reforçar els vincles entre escola i ciutat.

Durant aquest curs 2012-2013, el setè de funcionament del programa, hi participen 66 centres, des d’escoles bressol a centres de secundària, que duen a terme projectes en diferents àmbits (gestió dels residus, estalvi d’aigua i energia, hort escolar, un pati més verd,...).

D’aquests 66 centres, 23 centres desenvolupen un projecte triennal (2011-2014 ó 2012-205), després de l’experiència de 5 anys participant en el programa. La resta, hi participen amb un projecte anual.

La distribució per nivells educatius és: 17 escoles bressol, 25 escoles (infantil i primària), 11 instituts (secundària), 9 centres concertats (infantil, primària i secundària), 3 centres d’educació especial i 1 centre educatiu.

 

Et destaquem...