Antoni Chico i Josep Maria Coll, Premis Horta de Lleida 2019
El jurat ha atorgat una menció especial a Anna Aragonés en la categoria de projectes liderats per dones. Aquest any s'han rebut 26 candidatures a la trajectòria i 6 candidatures en l'àmbit d'innovació.
Data publicació: Dimecres 16, de gener del 2019
©Ramon Gabriel
Antoni Chico, Josep Maria Coll i Anna Aragonés han estat els guanyadors de la  3a edició dels Premis Horta de Lleida que convoca la Paeria per reconèixer  aquelles persones, entitats o iniciatives que treballen o han treballat pel  desenvolupament de l'Horta de Lleida, tant des de l'àmbit agrari i cultural, com  per qualsevol altre aspecte.
Antoni Chico ha estat el guanyador del Premi  al reconeixement de la trajectòria de promoció idesenvolupament de l’ Horta de  Lleida “un home que ha fet de pagès tota la vida i sempre ha estat molt vinculat  a l’ Horta des del món associatiu, el cooperativisme, el sindicalisme i fins i  tot institucional, com a regidor a la Paeria”; Josep Maria Coll ha estat  guardonat amb el Premi a al innovació en l’activitat a l’Horta com a “precursor  de l’agricultura ecològica” i els premis han establert aquest any una menció  especial a les candidatures de projectes liderats per dones, àmbit en el qual ha  guanyat Anna Aragonés, “una dona que està desenvolupant un projecte lligat a  l’Horta per mitjà de la seva empresa familiar, que destaca per treballar el  producte de proximitat i la seva comercialització”.
El regidor de l'Hàbitat Rural i la Sostenibilitat, Joan Queralt, ha remarcat  que aquests premis, que estan en consonància amb les polítiques impulsades per  la Paeria d’impuls a l’Horta, volen guardonar les persones que han aportat, amb  el seu treball, experiència i dedicació, més valor a l’ Horta de Lleida. 
El  Paer en Cap, Fèlix Larrosa, ha rebut el jurat dels Premis, que aquesta tarda han  fet públic el veredicte i ha traslladat la seva felicitació als tres  premiats.
26 candidatures han optat al premi a la innovació en l’activitat agrària a l’Horta i al premi de reconeixement de la trajectòria de promoció i desenvolupament de l’Horta de Lleida se n'han rebut sis.
El jurat està presidit per Marc Vives, president de l’Associació Cultural i Recreativa Els Pagesos i integrat pel regidor de l’Hàbitat Rural i Sostenibilitat, Joan Queralt, Salvador Solsona, president de la Comissió de l’Horta de la FAVLL, Rosa Matas, corresponsal d’Europa Press i La Vanguardia Digital, Narciso Pastor, director de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària (ETSEA) i Olga Martín, catedràtica de Tecnologia dels Aliments de l’ETSEA. També l’han integrat els guanyadors de l’edició 2018 dels premis, Joan Antoni Boldú (Junta de Sequiatge) i Mònica Rosselló, d’Aromes Can Roselló. Van guanyar la primera edició dels premis Joaquim Clop i Melmelades i Conserves Blanch.
El lliurament dels premis tindrà lloc aquest dissabte a les instal·lacions de Mercolleida.

 
                