71 centres educatius participen enguany en l'Agenda 21 Escolar per fer una Lleida més sostenible i compromesa amb el medi ambient
Aquest programa educatiu, impulsat per la Paeria, vol implicar des de les escoles els infants, els joves i les seves famílies per prendre una major conscienciació i responsabilitat envers el medi ambient.
Data publicació: Dimarts 13, de juny del 2017
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, juntament amb el tinent d’alcalde i regidor  de l’Hàbitat Urbà, Rural i la Sostenibilitat, Fèlix Larrosa, ha presidit avui la  cloenda de les activitats de l’Agenda 21 Escolar i l’entrega de diplomes als  centres educatius que hi ha participat, un acte que ha tingut lloc en un Parc de  la Mitjana ple de nens i nenes, joves i mestres de diverses escoles i instituts  de la ciutat.
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha destacat que “un total  de 71 centres educatius de Lleida participen enguany en aquest projecte educatiu  municipal que té per objectiu implicar les escoles, les famílies, el jovent i  els infants a favor d’un món més sostenible a través de projectes relacionats  amb el medi ambient”. Per la seva banda, Fèlix Larrosa ha remarcat que “la  participació dels infants i escoles en projectes relacionats amb el medi ambient  és vital per fer del nostre planeta un món més sostenible”.
Alguns dels  projectes que s’han desenvolupat el darrer any han estat relacionats amb horts  escolars, aprendre el funcionament d’energies renovables, estalvi energètic,  estalvi d’aigua, plantació d’arbres, recollida selectiva i tractament de  residus, foment de l’ús de la bicicleta, entre altres.
L’Agenda 21 Escolar de Lleida és un programa educatiu que vol facilitar la implicació dels centres escolars a favor d’un món més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn escolar. Tots els centres que participen en l’Agenda 21 Escolar tenen en comú el fet de ser un procés participatiu, de revisió dels plantejaments i pràctiques educatives i de compromís en algunes accions de millora en relació al medi ambient i la sostenibilitat en l’entorn escolar: ambientalització del currículum, gestió sostenible del centre o relació amb l’entorn.
