Habitatge i Transició Ecològica

Et trobes a:Inici/Habitatge i Transició Ecològica/Notícies/Nous arbres al CEIP Frederic Godàs

Nous arbres al CEIP Frederic Godàs

300 alumnes de primària del CEIP Frederic Godàs apadrinen els nous arbres del centre. Es tracta d'un projecte de millora del pati de l'escola a través de l'Agenda 21 Escolar

Data publicació: Divendres 01, gener del 2010


Imatge de la notícia Nous arbres al CEIP Frederic Godàs

Els regidors Josep Barberà i Jesús Castillo han presidit avui l’acte simbòlic d’apadrinament dels nous arbres que aquesta Setmana Santa s’han plantat al pati del CEIP Frederic Godàs. En l’activitat, han participat 300 alumnes de primària d’aquest centre.

Es tracta de 12 lledoners i 2 oliveres, exemplars que s’han plantat amb pa de terra per garantir-ne la supervivència. Les obres han inclòs la instal•lació de reg soterrat per goteig en tota la zona. Cada classe del centre es farà responsable d’un dels lledoners, al que apadrinarà donant-li nom i tenint-ne cura. D’aquesta manera, amb la implicació de la canalla, es vol afavorir la corresponsabilitat dels infants en la conservació de la vegetació del pati, i de retruc, treballar amb ells a favor de la sostenibilitat i el medi ambient.

Aquest projecte de millora del pati escolar s’ha pogut dur a terme gràcies a la col•laboració de l’Ajuntament de Lleida, a través del programa d’Agenda 21 Escolar, en qual participa el col•legi i la seva AMPA.

 

L’Agenda 21 Escolar de Lleida

El programa Agenda 21 Escolar de Lleida es va iniciar el curs 2006-2007. Aquest 2009-2010 hi participen 59 centres: 13 escoles bressol, 24 centres públics de primària, 10 centres públics de secundària, 11 centres concertats (primària i secundària) i 1 centre d’educació especial. Cada escola desenvolupa un projecte d’ambientalització que pot abordar àmbits com la gestió dels residus, la millora del pati, la gestió de l’aigua i l’energia o la relació amb l’entorn.

L’Agenda 21 Escolar pretén que els projectes dels centres educatius contemplin la gestió pràctica del centre escolar, el treball en el currículum i la participació de la comunitat educativa com més àmplia millor.

Et destaquem...