L’Agenda 21 Escolar compleix 12 anys fent de Lleida una ciutat més sostenible i compromesa amb el medi ambient
El programa educatiu, impulsat per la Paeria, vol implicar des de les escoles els infants, els joves i les seves famílies per prendre una major conscienciació i responsabilitat envers el medi ambient. Enguany hi han participat prop d’una setantena de centres educatius de la ciutat.
Data publicació: Dijous 14, juny del 2018
Imatge: @Hermínia Sirvent
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, juntament amb el tinent d’alcalde i regidor de l’Hàbitat Urbà, Rural i la Sostenibilitat, Fèlix Larrosa, ha presidit avui la cloenda de les activitats de l’Agenda 21 Escolar i l’entrega de diplomes als centres educatius que hi ha participat, un acte que ha tingut lloc en un Parc de la Mitjana ple de nens i nenes, joves i mestres de diverses escoles i instituts de la ciutat.
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha destacat que “un total de 69 centres educatius de Lleida participen enguany en aquest projecte educatiu municipal que té per objectiu implicar les escoles, les famílies, el jovent i els infants a favor d’un món més sostenible a través de projectes relacionats amb el medi ambient”. “L’Agenda 21 Escolar juga un paper fonamental de sensibilització mediambiental dels nens i nenes, que incentiven les seves famílies a tenir cura del medi ambient”, ha conclòs Ros.
Alguns dels projectes que s’han desenvolupat el darrer any han estat relacionats amb la gestió dels residus, la recollida selectiva, els horts escolars, les varietats tradicionals de l’Horta de Lleida, l’estalvi d’energia i les energies renovables, l’estalvi d’aigua i el riu Segre, la biodiversitat i els espais naturals i la mobilitat sostenible, entre altres temes relacionats.
L’Agenda 21 Escolar de Lleida és un programa educatiu que vol facilitar la implicació dels centres escolars a favor d’un món més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn escolar. Tots els centres que participen en l’Agenda 21 Escolar tenen en comú el fet de ser un procés participatiu, de revisió dels plantejaments i pràctiques educatives i de compromís en algunes accions de millora en relació al medi ambient i la sostenibilitat en l’entorn escolar: ambientalització del currículum, gestió sostenible del centre o relació amb l’entorn.
Imatge: @Hermínia Sirvent