Lleida reforça aliances amb el Port de Tarragona per posicionar l’estació intermodal prevista al polígon de Torreblanca i s’adhereix al Barcelona Centre Logístic, que treballa per la millora de la competitivitat i la promoció de Catalunya com plataforma logística.
L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, s’ha reunit aquest matí amb el president de l’Autoritat Portuària de Tarragona, Santiago J. Castellà, en una visita institucional i de treball a la Paeria. Durant la trobada, s’ha constituït un grup de treball Lleida-Tarragona-Tortosa per millorar la interconnectivitat i posicionar Lleida, l’estació intermodal de Torreblanca i les empreses de distribució del sector agroalimentari, en l’àmbit de la distribució de mercaderies amb el Port de Tarragona.
“Activem el procediment per adherir-nos a una plataforma que té com a vocació assegurar iniciatives, inversions i mesures en logística en què participem. Volem posicionar-nos en un sistema d’aliances on hi ha sector públic i privat per potenciar la logística a Catalunya”, ha afirmat el paer en cap.
En aquest sentit, ha incidit en el fet que “hem creat una xarxa d’aliances amb operadors, institucions i empreses que han de contribuir a reforçar la capitalitat de Lleida. Ho hem fet amb els ports de Tarragona i Barcelona, amb el Consorci de la Zona Franca i amb la Cambra de Comerç. Aquestes aliances ens han de permetre avançar plegats per transformar econòmicament Lleida”.
A més, ha remarcat que “Lleida és la segona capital amb una densitat més gran d’empreses tecnològiques i això ho hem d’aprofitar. Aquestes aliances han de permetre que avancem més de pressa i que siguem molt selectius a l’hora d’incorporar al territori una nova oferta industrial”.