La Paeria flexibilitza la renovació de les targetes de zona blava per a residents
S'elimina el període de quinze dies per a dur terme la gestió, que ara iniciarà la Paeria d'ofici
Data publicació: Dijous 23, setembre del 2021
La Comissió Informativa de polítiques de gestió urbanística, d'habitatge i de transició ecològica ha tractat en la seva reunió d'avui sobre la modificació de dos articles de l'ordenança municipal de circulació de vianants i vehicles de Lleida (47 i 48), que afecten la regulació de les zones d'estacionament amb regulació horària, les zones blaves. El principal canvi és que se simplifica el procediment per a la renovació de les targetes de resident de zona blava. Fins ara, les persones que volguessin renovar-les només disposaven d'un període de 15 dies –entre l'1 i el 15 de gener de cada any– per a fer-ho. Ara s'elimina aquest requisit temporal en l'ordenança, que provocava cues a l'Oficina d'Atenció Ciutadana els primers dies de l'any, i s'activa un procediment d'ofici per actualitzar anualment el registre de residents de zona blava. Serà l'Ajuntament qui comprovarà a primers d'any que les persones inscrites en el registre compleixen els requisits i els remetrà electrònicament el document per cobrar la taxa corresponent. També s'elimina la referència a les zones verdes, inexistents a Lleida, tot i que es contempla que es puguin senyalitzar amb punts de diferent color (verd, vermell i taronja) les zones blaves de baixa rotació, alta rotació i llarga estança. Pel que fa al Pla de Mobilitat Urbana, durant la comissió s’ha presentat un expedient per a declarar que s’amplia la seva vigència fins a l’aprovació del nou Pla, la redacció del qual s’adjudicarà properament amb l’objectiu de poder tenir-lo en vigor l’any vinent. |