La Paeria celebra que la Generalitat iniciï la licitació per redactar un nou projecte per a la futura estació d'autobusos de Lleida
El primer tinent d’alcalde Toni Postius valora l'impuls al projecte i subratlla que, després de molts anys, s’està en el camí per fer realitat la implantació d’aquesta infraestructura, que s’integrarà en el futur Pla de l’Estació. Es preveu una inversió de 12 milions d’euros per a l’estació i que entri en funcionament durant el 2023, amb més d’un milió de persones usuàries anuals.
Data publicació: Dimecres 15, abril del 2020
Imatge: ©Territoris.cat
L’Ajuntament de Lleida valora positivament que el Departament de Territori i Sostenibilitat hagi iniciat la licitació de la redacció d’un nou projecte per a la futura estació d’autobusos de Lleida a l’entorn de l’estació de ferrocarril d’alta velocitat. El primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme, Toni Postius, ha remarcat que, “després de molts anys”, s’obre el camí per fer realitat la implantació de la nova estació d’autobusos de la ciutat, que, a més, enfilarà la resolució del que volem que sigui el Pla de l’Estació”, ha dit, perquè tot quedi integrat en el seu conjunt. Postius ha assenyalat la bona sintonia amb la Generalitat i el Departament de Territori i Sostenibilitat per donar sortida al projecte, molt necessari per a la ciutat i que, com ha subratllat, dignificarà la imatge de Lleida.
En la mateixa línia, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, ha afirmat que la nova estació “ha de ser una infraestructura ambiciosa i moderna, pensada per atendre els serveis del futur” i ha afegit que amb la nova ubicació, més adequada, es dotarà l’estació de la capacitat i els serveis que una ciutat com Lleida necessita.
La futura estuació d’autobusos ha de substituir l’actual, al c/ Saracíbar. La seva proximitat a l’estació de ferrocarril, amb línies convencionals i l’alta velocitat, permetrà una intermodalitat del transport de viatgers, amb sinergies positives entre el tren, l’autobús interurbà i les línies urbanes - ja que la meitat d’elles circulen per aquest punt. Es calcula que la futura infraestructura acollirà prop d’1.400.000 persones usuàries anualment.
Fa anys que la Paeria i la Generalitat treballaven en l’actualització del projecte, per adaptar-lo a la demanda i les necessitats del transport públic a la ciutat. A més de la connexió amb el nou pont de Príncep de Viana, donarà un accés directe a les principals vies de comunicació de la ciutat. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha informat que el document estudiarà alternatives per implantar i configurar l’estació a l’entorn de la del ferrocarril. Un cop adjudicat el projecte, el termini de redacció és de 10 mesos. S’estima una inversió de fins a 12 MEUR en les obres de construcció i seva posada en servei, prevista per al 2023. La nova estació, adaptada a persones amb mobilitat reduïda, ocuparà una superfície d’un màxim de 10.000 m2 i tindrà una capacitat màxima de 27 autobusos en zones d'andanes i de 10 en zones d'estacionament.
Postius ha incidit en l’aposta de l’actual equip de govern de la Paeria per fer viable el Pla de l’Estació, on s’emmarca la nova estació d’autobusos, que regula l’entorn de l’estació de RENFE i que està aturat fa més de quinze anys per la manca de viabilitat econòmica. En breu, l’Ajuntament iniciarà una modificació puntual del planejament urbanístic per, d’acord amb ADIF i els altres propietaris de la zona, reordenar els espais, connectar la rambla de Ferran i el barri Noguerola amb Pardinyes i dotar l’àmbit d’equipaments comercials dins la trama urbana de la ciutat, habitatges i l’esmentada estació d’autobusos.