El govern municipal proposarà al pròxim ple de la Paeria la modificació puntual del Pla general d’ordenació urbana de Lleida per ampliar l’àrea d’actuació urbanística de l’Estació de ferrocarril, amb la incorporació del sistema general d’equipament comunitari del c/ Marie Curie, núm. 2-8. Això permetria la implantació de la nova estació d’autobusos a l’edifici dels Docs i l’entorn de La Meta, en lloc de fer-ho sota el pont de Príncep de Viana on estava prevista. A la Comissió Informativa extraordinària d’Urbanisme, celebrada aquest divendres, s’ha explicat que el nou emplaçament, més proper a l’estació ferroviària, compleix els requisits i facilita la intermodalitat, d’autobús, tres i alta velocitat, promovent l’ús del transport públic.
La proposta es justifica per la necessitat i l’interès general per a la ciutat el fet de facilitar la construcció d’una nova estació d’autobusos, per oferir un servei de qualitat i per donar resposta a la demana actual de viatgers, que es d’1,4 milions de passatgers anuals. El canvi d’ubicació es justifica per la impossibilitat de complir les condicions necessàries a l’actual emplaçament per al correcte funcionament de l’estació. L’àmbit de modificació està delimitat per les vies de ferrocarril, la pl. Ramon Berenguer IV i l’estació de tren, les av. Príncep de Viana , el c/ Comtes d’Urgell i part de l’illa de davant a l’av. Príncep de Viana. També inclou una petita porció del terreny dels núm. 22 i 24 d’aquesta avinguda. A la comissió s’ha exposat que l’ordenació vigent del Pla de millora urbana de l’Estació qualifica d’equipament comunitari l’edifici dels antics Docs, amb una superfície de 4.947,55 m2 (dins del PAU UA 3). Aquest espai és insuficient per encabir el projecte de la nova estació. D’aquí l’elecció dels terrenys de l’antic SUR5, Copa d’Or, entre els carrers Marie Curie, Miquel Batllori i President Irla, qualificats d’equipament comunitari i sense estar servats actualment a cap ús concret. Així, la superfície total de l’àmbit és de 37.361,02 m2, amb una propietat estructurada en 4 propietats particulars, Adif i la Paeria. Alhora, la proposta d’ordenació de l’aprofitament privat en aquest àmbit resulta adequada a l’entorn i coherent amb el pla urbanístic vigent, ja que la nova illa s’ordena seguint la mateixa estructura que les illes més pròximes. Pel que fa al sostre, es manté en 35.070,54 m2 però s’incrementa l’assignat a habitatge de protecció (passa dels 14.365m2st als 26.955,96m2st). Aquest augment es destinarà a habitatges de protecció oficial, amb la previsió de 102 pisos de renda lliure i 154 de protegits. Igualment, es considera que la proposta millora els espais lliures, ja que redueix la superfícies de la plaça Ramon Berenguer IV (a l’estació), però crea una nova zona verda a l’àmbit de Copa d’Or. La Paeria demanarà els informes corresponents a la Direcció General de Comerç del Departament d’Empresa i Coneixement, a l’Agenda de l’habitatge de Catalunya i a l’ATM àrea de Lleida. De la mateixa manera, ho farà a la Direcció General d’Aviació Civil del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, previ informe de l’òrgan competent de la Generalitat i a ADIF.
|