Urbanisme i Planejament

Et trobes a:Inici/Urbanisme i Planejament/Notícies/Aval de la Generalitat a l’inici del procés per ampliar el polígon industrial El Segre

Aval de la Generalitat a l’inici del procés per ampliar el polígon industrial El Segre

La Comissió Territorial d’Urbanisme ha informat aquest dimecres de l’avanç en la tramitació ambiental de la modificació del Pla General d’Ordenació Urbana de Lleida que suposa la creació d’un sector industrial de 55,40 noves hectàrees de superfície. Begoña Iglesias: “Aquest és un pas important en l’increment de sòl industrial a la ciutat que facilitarà l’ampliació d’empreses i l’atracció de noves inversions”.

Data publicació: Dijous 08, de maig del 2025


Imatge de la notícia Aval de la Generalitat a l’inici del procés per ampliar el polígon industrial El Segre

La Comissió Territorial d’Urbanisme de la Generalitat de Catalunya ha emès informe urbanístic avui en relació a la tramitació ambiental de la modificació del Pla General de Lleida per a l’ampliació del polígon industrial El Segre amb 55,40 noves hectàrees de superfície, que permetran de prop de 30 hectàrees de nou sòl industrial per a la instal·lació d’empreses.

Un cop la Paeria disposi també de l’informe favorable de l’Oficina Territorial d'Acció i Avaluació Ambiental i de la corresponent resolució ambiental, els serveis tècnics municipals ajustaran la documentació i portaran l’expedient a l’aprovació inicial per part del ple. Posteriorment es posarà a exposició pública i es farà la petició d'informes als organismes sectorials, abans de tirar endavant l’aprovació provisional i la definitiva.

La superfície total de l’àmbit afectat és de 554.224,63, situats en terrenys de la partida Les Canals, entre les carreteres LL-11 i C-13. A més de les hectàrees disponibles per a empreses, es contemplen 27.742,59 m² d’equipaments i 15.616,38 m² de sistema d’infraestructures. Quedaran 24.159,51m², corresponents al sòl urbà no consolidat.

La primera tinenta d’alcalde i regidora d’Agenda Urbana, Begoña Iglesias, ha destacat que “aquest és un pas important per a l’increment del sòl industrial disponible a la ciutat. Complim així amb un dels compromisos del govern inclosos al Pla d’Actuació Municipal, per tal de fer possible l’ampliació de les instal·lacions de les empreses de Lleida i la captació de noves inversions per a la ciutat”. Paral·lelament se segueix treballant en altres iniciatives en aquest àmbit, especialment en el desenvolupament del gran polígon i la terminal ferroviària intermodal de Torreblanca, com a gran projecte de creixement industrial Lleida.

Actualment, Lleida compta amb 13 àrees empresarials amb un total de 481,90 hectàrees de superfície i és la ciutat catalana amb major creixement programat de sòl industrial, amb fins a 6 milions de metres quadrats. A més de Torreblanca i l’ampliació del Segre, s’hi inclouen l’ampliació del polígon de Torre Solé, la de CIMALSA i altres zones que s’estan treballant en de cara al nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM).

A més, aquesta modificació també permetrà crear un eix verd que connectarà La Mitjana del riu Segre, les zones verdes del nou polígon industrial i la Reserva Natural de la finca de Torrerribera.

Saber-ne més >>

Imatges relacionades

Et destaquem...