Paisatge i Patrimoni

Et trobes a:Inici/Paisatge i Patrimoni/Notícies/La Fundació del Paisatge de Lleida aprova el pressupost i el Pla d’Acció per al 2021

La Fundació del Paisatge de Lleida aprova el pressupost i el Pla d’Acció per al 2021

El pla estratègic per vetllar pel compliment de l’ordenança del paisatge i aconseguir patrocinadors així com la promoció de la marca Horta de Lleida, objectius per al pròxim exercici.

Data publicació: Dimarts 27, octubre del 2020


Imatge de la notícia La Fundació del Paisatge de Lleida aprova el pressupost i el Pla d’Acció per al 2021

Imatge: ©Ajuntament de Lleida

La Fundació del Paisatge de Lleida ha aprovat avui el pla de treball per al 2021 on destaca l’objectiu prioritari d’incidir en el compliment de l’ordenança del paisatge. També s’ha donat llum verda al pressupost per al mateix exercici, 85.000 euros, que haurà de ratificar el ple on es debatran els comptes municipals.

El primer tinent d’alcalde i president de la Fundació, Toni Postius, ha destacat que “del total del pressupost, l’Ajuntament de Lleida només n’assumeix directament 28.000, ja que la resta són ingressos i col·laboracions”.

Complir l’ordenança del paisatge

Postius ha subratllat que un dels grans eixos de l’activitat de la Fundació per al 2021 serà l’aplicació i el compliment de l’ordenança del paisatge. “Aquesta reglamentació”, ha dit, “té grans objectius i grans reptes però caldrà dur a terme una sèrie de modificacions perquè hi ha qüestions que no estan regulades o bé la regulació existent no es prou acurada. En tot cas, es vetllarà perquè l’ordenança es compleixi i els seus preceptes es portin a la pràctica”.

Així mateix, el president de la Fundació del Paisatge de Lleida ha destacat que l’ens té “la voluntat de captar recursos privats per tal de dur a terme accions de restauració i d’arranjament a nivell paisatgístic de la ciutat”. En aquest sentit, dins del nou eix de treball per al 2021, s’elaborarà un pla estratègic per captar i mantenir patrocinadors que financin projectes que representin una millora en el paisatge de Lleida.

Marca Horta de Lleida

Un altre de punts previstos en el Pla de Treball 2021 és la difusió i la divulgació de la marca “Horta de Lleida”. Aquesta iniciativa va sorgir de la necessitat de diferenciar davant dels consumidors els productes agraris i serveis produïts i oferts en aquest espai agrari.

L’objectiu de la marca és generar un impacte positiu en l’economia local, a escala social, del medi ambient i de la identitat territorial. Les empreses i professionals que poden fer ús de la marca “Horta de Lleida” són: Agricultors, ramaders o elaboradors de productes agroalimentaris del municipi; restaurants, establiments de venda, distribuïdors... que utilitzin productes de l’Horta, i empreses que ofereixen serveis relacionats amb l’activitat agrària en aquesta zona, ja sigui d’agroturisme, lleure, serveis agraris...

Et destaquem...