Notícies

Et trobes a:Inici/Notícies/Appunta Lleida

Appunta Lleida

La Paeria posa en marxa Appunta, una nova aplicació per comunicar incidències a la via pública

Data publicació: Dimecres 14, juny del 2017


Imatge de la notícia Appunta Lleida

Una eina que apropa més els serveis urbans municipals a la ciutadania i que obre una nova porta de comunicació, amb la qual l’Ajuntament de Lleida millora els processos per reportar, realimentar i informar de forma ràpida i eficaç.

 

L’Ajuntament de Lleida ha posat en marxa Appunta, una nova aplicació per comunicar incidències a la via pública. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, acompanyat dels tinents d’alcalde, Fèlix Larrosa i Joan Gómez, ha presentat aquest dimarts aquesta nova eina “que apropa a la ciutadania els serveis municipals i que obre una nova porta de comunicació, amb la qual la Paeria millora els processos per reportar, realimentar i informar de forma eficaç i ràpida”, ha assegurat Ros.

El paer en cap ha explicat que aquest ha estat un projecte treballat de manera transversal des de diferents àrees municipals com són Participació Ciutadana, Urbanisme (via púbica) i Informàtica que permet al ciutadà reportar a la Paeria qualsevol incidència a la via pública i, alhora, s’assegura que tindrà una resposta i podrà fer-ne un seguiment. “És una aplicació molt treballada que respon a una voluntat política de millorar la comunicació amb el ciutadà”, ha posat de relleu Ros.

Per la seva banda, Larrosa ha explicat que és una aplicació viva que pretén aproximar els serveis urbans municipals als ciutadans i que se suma a la campanya de civisme que es va endegar fa uns mesos. “Tot suma per demanar al ciutadà aquest nivell de complicitat per fer que la nostra ciutat sigui més cívica i més neta”. Gómez ha afegit que “amb aquesta app l’Ajuntament s’obre més a la ciutadania i reforcem l’Oficina Municipal Atenció Ciutadana dotant-nos de més eines que ajudin al ciutadà a comunicar-se amb l’Ajuntament”.

A la presentació també han assistit la cap de Servei de Serveis Urbans de la Regidoria de l’hàbitat urbà i rural i la sostenibilitat, Montserrat Gil de Bernabé; elcoordinador d’Informàtica i Tecnologies de l’‎Ajuntament de Lleida, Antoni Saldaña, i el representant de l’empresa que ha desenvolupat l’app Use-It, Àlex Surroca, que ha estat l’encarregat d’explicar in situ el funcionament de l’aplicació.

El 70% de les incidències que rep la Paeria té a veure amb la via pública

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha explicat que la importància d’obrir nous canals de comunicació amb la ciutadania radica, per exemple, en que actualment el 70% de la informació que demana el ciutadà a la Paeria té a veure amb la via pública. L’app Appunta, que és gratuïta, està disponible per a dispositius amb sistemes operatius Android i IOS i ha tingut un cost de 6.000€, sufragat per l’Ajuntament de Lleida i l’empresa concessionària de la neteja a la ciutat, Ilnet.

L’aplicació consta dels següents apartats:

Comunicació d’incidències

El ciutadà podrà comunicar a la Paeria qualsevol incidència que hi hagi a la ciutat. Per fer efectiva aquesta comunicació, a través de l’aplicació, haurà d’omplir els següents camps d’informació:

-  Tipus d’incidència: Aigua, clavegueram i fonts; electricitat, jardineria, neteja, semàfors, senyalització i via Pública. Descripció: l’usuari podrà descriure (si vol) el tipus d’incidència que ha detectat: Ubicació: on caldrà indicar l’adreça on està situada aquesta incidència. Fotografia: els usuaris podran adjuntar una imatge de la incidència. Dades de contacte: l’aplicació demana indicar el telèfon i correu electrònic amb l’objectiu que la paeria pugui comunicar la resolució de la incidència.

Un cop s’envia la incidència, el sistema envia automàticament un correu electrònic al ciutadàon se li dóna les gràcies i se li comunica el número de incidència per si en un futur vol fer un seguiment.

-  Recollida de voluminosos: el ciutadà podrà demanar hora per a la recollida de voluminosos (mobiliari i/o electrodomèstic). Per fer efectiva aquesta comunicació, a través de l’aplicació, haurà d’omplir els següents camps d’informació: tipus de voluminós (mobles o electrodomèstics), dia proposat: l’usuari haurà d’indicar el dia que més s’ajusta a la seva disponibilitat. Dades de contacte: l’aplicació demana indicar el telèfon i correu electrònic del ciutadà per si la Paeria s’ha de posar en contacte amb ell.

L’aplicació conté informació sobre les deixalleries tant de les fixes com de les mòbils i també informa sobre els diferents tipus de residus existents així com el contenidor en què han de depositar cadascuna de les restes. Així mateix, L’aplicaciódóna informació sobre els equips de neteja de l’Ajuntament de Lleida i els horaris i freqüències del servei de neteja de la ciutat.

Notícies destacades