Prorroga de 4 mesos del contracte de neteja i recollida de residus mentre s'avança amb la nova licitació
La complexitat del procés administratiu, la necessitat d’analitzar de forma exhaustiva les tres ofertes presentades i preveure possibles recursos fan que calgui disposar de més temps, ha explicat la regidora d’Agenda Urbana, Begoña Iglesias. El nou contracte entrarà en funcionament l’any vinent i preveu un increment del 75% del pressupost, que permetrà intensificar la neteja i millorar la recollida selectiva de residus a la ciutat.
Data publicació: Divendres 14, de novembre del 2025
La Paeria tramitarà una pròrroga de 4 mesos –fins al 30 d’abril de 2026– del contracte de neteja, recollida de residus i gestió de les deixalleries, que gestiona l’empresa Ilnet, mentre s’enllesteix l’adjudicació del nou contracte, licitada el passat mes de març.
La primera tinenta d’alcalde i regidora d’Agenda Urbana, Begoña Iglesias, ha explicat que la complexitat del procés administratiu d’aquesta licitació i la necessitat d’analitzar de forma exhaustiva les tres propostes presentades fa necessari disposar de més temps, així com per preveure possibles recursos d’alguna de les empreses implicades en el procés.
Iglesias ha assenyalat que ara s’està en fase de valoració dels criteris subjectius de les proposicions presentades pels licitadors i que ben aviat es disposarà de l’informe tècnic sobre les ofertes. Després caldrà completar el procediment d’adjudicació i formalització del nou contracte.
La regidora informarà de l’expedient de pròrroga en la comissió de Gestió de la Ciutat de la setmana vinent, de cara a la seva aprovació en el pròxim ple. L’import previst d’aquesta nova pròrroga és de 4.781.234,10 €, per fer front als costos del servei durant aquest nou període des de l’1 de gener al 30 d’abril de 2026.
Millora del servei
La posada en marxa de la nova contracta l’any vinent preveu una inversió total de 262 milions d’euros en deu anys, un 75% més que fins ara, suposarà una millora molt notable en la neteja, que s’intensificarà a tota la ciutat, amb una major dotació de personal i de maquinària d’última generació.
Només en l’àmbit de la neteja permetrà incrementar la plantilla en 40 persones (passarà de 106 a 146 treballadors i treballadores) i la maquinaria disponible es renovarà totalment i s’ampliarà de 26 a 66 vehicles, fent que el servei guanyi en eficiència i mobilitat. Les hores dedicades a neteja augmentaran entre un 17 i un 100% segons els barris i es crearan tres equips d’acció immediata per incidències.
Pel que fa a la recollida selectiva de residus, es renovaran els contenidors de les 5 fraccions i progressivament s’anirà implantant el tancament electrònic dels de resta i d’orgànica. El sistema porta a porta s’estendrà a Llívia, Raimat i Sucs i als polígons industrial. A l’Horta es disposarà de 70 àrees de recollida selectiva de diferents fraccions (vidre, envasos, paper i cartró i resta), a més d’altres punts de recollida de la fracció resta disseminats per les partides, entre d’altres millores.
