El departament de Serveis Urbans de l’Ajuntament de Lleida va atendre durant l’any 2024 un total de 7.396 avisos d’incidències a la ciutat, de les quals un 84,5% (6.249) ja ha han estat resoltes.
L’àmbit que genera més incidències és el de la gestió de la neteja i els residus, amb un total de 4.214, però també és el que té un índex més alt de resolució, amb un 98,77% dels avisos ja solucionats. El manteniment de la via pública va generar un total de 2.148 incidències i en aquest cas, se n’han resolt un 56%, mentre que n’hi un 34,6% en tràmit. Pel darrera se situen els àmbits d’Aigua i Clavegueram (795, amb una 96% resoltes) i Horta (239, gairebé la meitat ja solucionades).
La principal font de recollida dels avisos de la ciutadania és l’aplicació per a telèfons mòbils Appunta (disponible en versió IOS i en versió Android), que ha canalitzat el 62% de les peticions (4.587). Aquesta aplicació permet a qualsevol ciutadà fer una fotografia d’una incidència a peu de carrer i enviar-la directament des del seu terminal al departament corresponent, indicant l’adreça on s’ha produït.
També n’arriben per altres canals com l’atenció telefònica i el correu electrònic (645), la bústia ciutadana (412) i les inspeccions municipals (463), entre d’altres.
La primera tinenta d’alcalde i regidora d’Agenda Urbana, Begoña Iglesias, ha destacat “l’alta capacitat de resolució d’incidències dels serveis municipals”. “Al pressupost de 2025 incloem un increment de la partida destinada a manteniment per a millorar l’estat dels carrers de la ciutat i també disposarem del nou contracte de neteja i recollida de residus, que ens han de permetre seguir millorant en la resposta a les peticions que ens arriben de la ciutadania”, ha destacat la regidora. A més, ha animat a la ciutadania a fer ús de l’aplicació Appunta sempre que detectin qualsevol incidència al seu barri.
Saber-ne més >>
|