MOBILITAT, SERVEIS URBANS I HORTA

Et trobes a:Inici/MOBILITAT, SERVEIS URBANS I HORTA/Notícies/La Paeria enceta el canvi de l’enllumenat públic a tecnologia LED al barri de Ciutat Jardí

La Paeria enceta el canvi de l’enllumenat públic a tecnologia LED al barri de Ciutat Jardí

Se substituiran 1.123 lluminàries als fanals dels carrers del barri, on també s’han detectat 17 punts foscos que se solucionaran amb nous fanals.

Data publicació: Dilluns 22, de desembre del 2025


Imatge de la notícia La Paeria enceta el canvi de l’enllumenat públic a tecnologia LED al barri de Ciutat Jardí

L’Ajuntament de Lleida ha encetat aquesta setmana el canvi de tot l’enllumenat del barri de Ciutat Jardí, que passarà de fanals amb vapor de sodi a tecnologia LED, més eficient i amb millors prestacions. En total, se substituiran 1.123 lluminàries antigues, amb un important estalvi energètic.

L’actuació forma part de la inversió extraordinària de 8 milions d’euros, gràcies a un crèdit sense interessos concedit per l’Institut per a la Diversificació i Estalvi de l’Energia (IDAE), que es retornarà amb l’estalvi obtingut en el cost de l’energia, que es calcula en un 64%.

En total, a la ciutat se substituiran fins a finals de l’any vinent 14.545 punts de llum, que faran de Lleida una de les primeres ciutats de tot l’Estat en disposar de tot l’enllumenat públic amb aquesta tecnologia de baix consum. L’any 2014 ja es van canviar a LED 10.640 punts de llum.

Els nous fanals són d’última generació, amb una temperatura de color càlida (2200 K), molt bona reproducció cromàtica i un alt nivell de confort lumínic, amb una vida útil estimada en 25 anys. A més incorporen la instal·lació necessària per avançar en telegestió i en l’ús de sensors intel·ligents. 

Aquesta inversió extraordinària forma part del nou contracte de manteniment de l’enllumenat públic, que preveu un pressupost total de 31,2 milions d’euros en 12 anys.

A més de la renovació dels fanals que encara no tenien tecnologia LED, també s’aborden altres millores, com una inversió de 2,4 milions d’euros per eliminar els punts foscos que hi ha a la ciutat. Inicialment, se’n van detectar 217, però des de la regidoria d’Agenda Urbana s’ha impulsat una ronda de visites amb totes les associacions de veïns per tal de recollir les aportacions de cada barri per detectar els espais on manca il·luminació. En el cas de Ciutat Jardí, la visita s’ha fet aquesta setmana i s’hi han detectat 17 punts foscos, que seran esmenats.

Amb el nou contracte també es preveuen altres actuacions per renovar la il·luminació de monuments i instal·lacions esportives i diferents elements de l’enllumenat que han quedat obsolets. És el cas, per exemple, de l’actuació que s’ha fet per instal·lar nous fanals a l’avinguda Prat de la Riba, amb 36 nous fanals també amb tecnologia LED.

Saber-ne més >>

Imatges relacionades

Et destaquem...