Tret de sortida aquest dijous a la segona edició de la iniciativa municipal “Un mes sense el meu cotxe”, que s’emmarca dins de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura de Lleida i que aquest any comptarà amb 10 participants. La 3a tinenta d’alcalde i regidora de Seguretat, Mobilitat i Civisme, Cristina Morón, ha saludat avui alguns d'aquests nous voluntaris que durant trenta dies utilitzaran mitjans de transport alternatius al vehicle privat: a peu, transport públic urbà i bicicleta elèctrica.
“L’objectiu és conscienciar la ciutadania que hi ha mitjans de transport alternatius al vehicle privat més ràpids, menys contaminants i més saludables”, ha assegurat Morón, que ha posat de relleu “que seguim l’exemple d’experiències d’aquest tipus realitzades en altres ciutats europees, com la de la ciutat de Payerne, a la regió de Suïssa de la Broye, una zona situada entre Berna i Lausana”.
Així, durant un mes la Paeria els oferirà un kit de mobilitat segons les seves necessitats: abonament de transport per als autobusos de Lleida, bicicleta elèctrica (inclou accessoris com casc i cadenat), un lot amb motxilla, ampolla reutilitzable, rellotge comptapasses i un plànol tant de la ciutat com el Metrominut. Durant la realització del projecte, tècnics experts en matèria de mobilitat assessoraran els participants en el mitjà de transport que hagin triat.
Morón ha explicat que “apostem per la continuïtat tant de l’Un mes sense el meu cotxe com el LABici que impulsa LleidaJove que s’estan desplegant en diverses fases amb visió de futur, per promoure tant la mobilitat sostenible entre la ciutadania com vincular-los a projectes d'ocupació juvenil i suport a l'emprenedoria social, amb els quals “s’espera avançar un pas més cap a una ciutat més sostenible i amb una mobilitat més accessible per a tots”, ha destacat la regidora.
LABici ja es prepara per iniciar la segona fase, en què s’ampliarà la flota a 50 bicicletes i es crearà l’Espai LABici, un centre de referència per a la mobilitat sostenible i la comunitat ciclista local.
Cal recordar que la primera edició d’aquestes dues iniciatives municipals va ser triada per la “Red Ciudades que caminan” com exemple de bones pràctiques en mobilitat urbana.