Serveis Urbans

Et trobes a:Inici/Serveis Urbans/Notícies/Recta final dels treballs per a la construcció del carril bici que connectarà l’eix entre la Rambla d’Aragó i el Pont de la Universitat

Recta final dels treballs per a la construcció del carril bici que connectarà l’eix entre la Rambla d’Aragó i el Pont de la Universitat

La Paeria inicia els treballs de pavimentació de la calçada de l’Avinguda Catalunya, Avinguda de Madrid i Plaça Espanya. Les obres es portaran a terme entre els dies 11 i 14 de novembre i es realitzaran en horari nocturn per minimitzar les afectacions al trànsit.

Data publicació: Divendres 09, novembre del 2018


Imatge de la notícia Recta final dels treballs per a la construcció del carril bici que connectarà l’eix entre la Rambla d’Aragó i el Pont de la Universitat

Imatge: (c) Ajuntament de Lleida

 

L’Ajuntament de Lleida inicia el proper diumenge 11 de novembre al vespre els treballs de pavimentació de la calçada de l’Avinguda de Catalunya, Avinguda de Madrid i Plaça Espanya -únicament en direcció Pont Vell-, dins la fase final dels treballs per a la construcció del carril bici que connectarà l’eix entre la Rambla d’Aragó i el Pont de la Universitat. Les obres de pavimentació es portaran a terme entre els dies 11 i 14 de novembre, en horari nocturn, per minimitzar les afectacions al trànsit rodat i les molèsties a la ciutadania.

Els detalls dels treballs i les afectacions previstes són les següents:

Diumenge dia 11 des de les 20.00 h fins dilluns dia 12 a les 6.30 h

A l’avinguda de Madrid (en sentit Pont Vell), fins a les 23.00 h del diumenge, s’hi faran treballs de fresat del paviment, que comportaran la restricció del pas a un carril. A partir de les onze de la nit, s’iniciarà la pavimentació, que suposarà la interrupció total del pas de vehicles i que el trànsit sigui desviat cap al pont de la Universitat i l’avinguda Estudi General.

A la plaça Espanya, l’actuació s’iniciarà a la mitjanit amb els treballs de fresat de la calçada. Els vehicles provinents de l’avinguda de Madrid (en sentit avinguda Catalunya), seran desviats pels carrers Saracíbar i Blondel, mentre que els vehicles procedents d’Alcalde Areny i Av. Madrid (des de Cós-Gayon) seran desviats pel carrer República del Paraguai.

Dilluns dia 12 des de les 23.00 h fins dimarts dia 13 a les 6.30 h

A la plaça Espanya es duran a terme els treballs de pavimentació de la calçada, amb interrupció del pas de vehicles des de l’avinguda de Madrid i Alcalde Areny. Els vehicles provinents d’Avinguda de Madrid, direcció Avinguda de Catalunya, seran desviats pel carrer Saracíbar i Blondel. Els vehicles provinents d’Alcalde Areny i Avinguda de Madrid -des del Passeig de Ronda- seran desviats pel carrer República del Paraguai. A l’Avinguda de Catalunya es restringirà el pas a un carril per sentit.

Al carrer Acadèmia, amb motiu dels treballs de pavimentació de la cruïlla amb l’Avinguda de Catalunya es tallarà el trànsit de vehicles. L’accés alternatiu es farà pel carrer República del Paraguai.

A l’Avinguda de Catalunya es produirà un tall de pas de vehicles al carril lateral de canvi de sentit, entorn la font ornamental.

Finalment, al carrer Lluís Companys, des de les 21 hores del vespre, es portaran a terme treballs de fresat i pavimentació a la cruïlla amb Avinguda de Catalunya i Rambla d’Aragó, un fet que comportarà la reducció a un carril de circulació. No hi haurà afectació en el transport públic.

Dimarts dia 13 des de les 23.00 h fins dimecres dia 14 a les 6.30 h

Tindran lloc els treballs de pavimentació de tota l’Avinguda de Catalunya. S’habilitarà un sol carril de circulació direcció de Rambla Aragó a Pont Universitat. Es produïrà un tall de circulació en sentit de pujada. Els desviaments es faran per Avinguda de Madrid i Passeig de Ronda.

La millora de la qualitat i la seguretat del carril bici a Lleida, una prioritat

L’Ajuntament de Lleida està fent una clara aposta per la millora del carril bici a la ciutat durant aquest mandat amb l’objectiu de millorar la qualitat i la seguretat de la xarxa existent, que supera els 38 quilòmetres de longitud, així com per potenciar la connexió entre els diferents pols d’atracció de la forma més directa i segura possible. L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha destacat que “l’equip de govern treballa per completar la unió de l’eix nord-sud de Lleida amb carril bici, una reivindicació històrica i un compromís amb la ciutadania i els usuaris de bicicleta”. Cal recordar que, paralel·lament a aquestes obres, ja es treballa en el projecte del tram Ricard Viñes-Onze de Setembre, passant per l’avinguda Doctor Fleming, que és l’últim que queda pendent per completar l’Eix Nord-Sud entre els campus d’Agrònoms i Cappont de la UdL.

Augment del nombre d’usuaris

En els darrers anys globalment hi ha hagut un increment del nombre d’usuaris que utilitzen les vies de la ciutat, gràcies a l’ampliació de la xarxa de carril bici i les millores que s’hi han anat implantant, tot i que l’increment no és homogeni, sinó que es concentra en els punts on el carril bici és més segur i ben enllaçat. Així, en el node Plaça Francesc Macià, Avinguda Madrid, Pont Vell, (amb carril bici av. de les Garrigues, Banqueta, av Madrid) l’ús de la bicicleta ha augmentat un 200%, mentre que al node plaça Ricard Vinyes, l’increment ha estat notablement inferior (un 40%). La banqueta de l’avinguda de Blondel és on s’ha comptat un major nombre de ciclistes, amb una intensitat mitjana de 412 al dia (segons un estudi de 2014).

En aquest sentit, la construcció i connexió dels carril bici a Balmes, Rambla d’Aragó i avinguda Catalunya, permetran completar l’eix eix nord-sud, cabdal per impulsar la utilització de la bicicleta com a mitjà de transport a la ciutat tot millorant-ne la seguretat i el confort, i la paulatina reducció del vehicle privat en per els desplaçaments dins la ciutat.

Reducció d’emissions

La reducció de la presència del vehicle privat dins de la ciutat és cabdal per millorar la qualitat de l’aire i reduir les emissions de CO2 causants del canvi climàtic, donat que els gasos que expulsen els cotxes són altament contaminants i perjudicials per la salut.

La utilització de mitjans de transport sostenibles com la bicicleta en detriment del cotxe poden influir molt positivament a millorar la qualitat de l’aire als nostres carrers. Així per exemple, un ciclista que circula per Lleida cada dia (aproximadament uns 10 km i no agafa el cotxe per fer el mateix desplaçament) està evitant a l’any l’emissió de al voltant 375 kg de CO2, 490 g de CO, 75 g de NOx i 5 g de partícules en suspensió.

El nou POUM preveu desenvolupar una xarxa de carrils i itineraris per a bicicletes per tota la ciutat, promovent l’ús d’aquest mitjà de transport per afavorir una mobilitat sostenible i segura.

 

Imatge: (c) Ajuntament de Lleida

Et destaquem...